Ik vind het allemaal zo onduidelijk wat ik op internet zoek en reactie van de antillenhuis krijg ik ook niet.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen met ervaring hierop beantwoorden.:zon02:
Ik wil rond aug 2010 emigreren naar Curacao. :wereld:Makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk.
Ik heb een NL paspoort maar ben in het buitenland geboren(niet de antillen) en ik heb gelezen dat je een verblijfsvergunning en een werkvergunning nodig heb.
Nu vraag ik me af, wat ik als eerst moet regelen en hoe jullie dit hebben gedaan.
Want je moet een verklaring van rechtswege opsturen naar de hoofd van politie curacao maar waar kan ik dit formulier vinden, en welke formulier moet ik opsturen om een verblijfsvergunning te regelen en wat moet je allemaal bijvoegen? zoals…geboorteakte?
Wat als je je baan op de antillen wilt zoeken en via nederland niet snelgenoeg gaat, kan het dan ook anders?
(ik had gelezen dat je moet tonen dat je genoeg geld bij je hebt …maar hoeveel stelt dat voor)
Ik heb ook gelezen dat je pas op het eiland zelf erachter komt of je je verklaring van rechtwege krijgt of niet…
hoe zit dat? Want moet je je dan gewoon uitschrijven uit nederland of gewoon een ticket voor een half jaar boeken ookal gebruik je de retour niet?
Moet je nou ook je geboorteakte in nederland legaliseren als jezelf in het buitenland bent geboren terwijl je nu een NL paspoort heb?
:zon02: Ik ben ook op zoek. Via Bol.com wil ik wat boeken bestellen om me beter te informeren. Alleen wil ik over een paar jaar pas die kant uit.
Succes met je voorbereidingen en ik volg je wel via deze site
Groetjes
Wat leuk dat je plannen hebt om naar Curacao te emigreren. Ik woon zelf met mijn gezin op Aruba maar een paar jaar voordat we naar hier kwamen zouden we naar Curacao gaan. Helaas ging dat niet meer door omdat het werk van mijn man niet goed geregeld was. Geen duidelijk contract ed.
Wij hebben toen veel uitgezocht over wonen en werken op Curacao. Je kan een dik boek aanvragen waar echt heel veel informatie in staat. Het boek heet Praktisch Curacao. Dat is van Dos Mundos N.V.
Je kan het boek bestellen in NL. voor 20 euro ex porto. Ik weet niet of dit bedrag inmiddels omhoog is gegaan maar dat kan je navragen natuurlijk.
Het emailadres is: [EMAIL=“dosmundos.ned@planet.nl”]dosmundos.ned@planet.nl
Telnr: 0031(0)152139600 of 06- 51 74 58 37
Het wonen op de antillen is echt geweldig. Wij hebben in ieder geval geen spijt dat we gegaan zijn. Mocht je nog vragen hebben laat het maar weten.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes met je plannen.
Mijn naam is Lu-Ann en ik ben opzoek naar een werk en verblijf op Curacoa. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij die info kan geven. Bij voorbaat dank ik u allen voor het lezen van dit bericht en in het byzonder de gene of genen die mij de nfo zullen geven.
Ik zie dat jij heel veel info wat betreft wonen en werken op de antillen heb.Ik zou graag persoonlijk met u in contact willen komen.
Hoe denkt u dat het mogelijk zal zijn.
Hoop gauw antwoord van je te krijgen.
Alvast dank!
hoy , mijn naam is smet bianca , ik kom uit belgié, maar het zou een waanzinige droom zijn omin aruba te gaan wonen , ik ben er net op vacantie geweest en heb echt mijn hartje daar verloren , als iemand voor mij ook wat info heefd hoe ik dit kan aan pakken , ik ben nu bijna 30 jaar jong heb 10 jaar horeca ervaring , ben nu ook nagelstyliste en doe relax masages , ik heb ook een jonge man in aruba gezien en hij was een live zanger ik vond hem geweldig ! hij treed op in de piano bar , de cilo , en de paddock , als iemand hem zou kennen , ik zou zeer graag met hem in contact willen komen , ik heb namelijk zelf ook 8 jaar zang opleiding gehad , misschien kunnen we zo de intresse delen ? wie weet mocht ook iemand hem kennen , dan zal ik mijn i-mail zeker door geven , zo bedankt al vast lieve mensen hopelijk vind ik nog wat antwoorden ! groetjes bianca
Hallo Allemaal, Ik zelf woon met heel veel plezier al 16 jaar op Bonaire.
Persoonlijk vind ik dit het mooiste en rustigste eiland met een lage crimenaliteit en de mensen zijn hier aardiger.
Ben daarvoor op alle benedenwindse en bovenwindse geweest maar dit is de best!
Wat ik toen gedaan heb …eerst eens een half jaar hier op vakantie en dan kun je ook op je gemak uitzoeken wat je moet doen en wat de mogelijkheden zijn.
Een van de belangrijkste dingen is natuurlijk je bewijs van goed gedrag in NL aanvragen en dan heb je natuurlijk de overheidssites en inderdaad het boek van dos mundo is oke.Mocht er iemand de gok wagen ik heb in aug een app.vrij voor een koppel of iemand alleen.
Veel sukses maar ga niet over 1 nacht ijs en kijk in welke buurt je wilt wonen speciaal in Curacao.