Werkvergunning / verblijfsvergunning

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik zit hier in Curacao voor ongeveer 3 maanden vakantie, maar ik zou graag na die 3 maanden nog langer willen blijven en er werken. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen ? Ik heb geen verklaring omtrent gedrag uit Nederland, die moet je overleggen als ik het goed heb. Hoe kan ik daaraan komen ? Ik heb een aantal bedrijven waar ik zou kunnen werken, maar ik moet eerst dus een werkvergunning hebben. Zou iemand mij kunnen helpen ?

Groetjes, Stefan

Zonder de papieren uit Nederland maak je het voor jezelf wel heel moeilijk!

ik snap het heel goed maar ik kan je niet helpen.
ik kan ook werken op dat schitterende eiland maar ik weet ook niet waar ik moet beginnen
xjack

Wat altijd handig en slim is en voorkomt dat je niet mag werken of kunt werken is alle vergunningen te regelen.

Het antillenhuis in Den Haag kan je hier meer informatie over geven en je precies aangeven hoe alles gaat en hoe alles moet!

Succes!

Je hoeft tegenwoordig niet meer alles van te voren in Nederland te regelen, wat je vanuit Curacao kan doen is een VOG aanvragen via internet bij Min.van Justitie, je download via Antillenhuiis aanvragformulier, je vraagt via internet bij je geboortegemeente uittreksel aan en levert alles in bij VP. Ale je de spullen hebt ingeleverd, mag je zelfs al aan het werk, kortom je hoeft dus helemaal niet terug naar NL om dingen te regelen

Hallo hallo,

Ik heb ook wat vraagjes over vergunningen voor Curacao, ik en mijn vriend willen per
februari gaan emigreren naar Curacao, nu is mijn vriend van Ierse afkomst, dus het is wat anders voor hem.
Maar is het dus mogelijk om vanuit Curacao, alles te regelen? Ik dacht namelijk om verklaring van goed gedrag te krijgen moet je persoonlijk naar het gemeentehuis etc.??
Via Antillenhuis wordt ik niet echt wijzer, en misschien weet iemand hier meer…??

Ik hoor het graag!

Groetjes Mallory

er zit een heel verschil tussen Nederlanders en niet Nederlanders, als je naar de site van het Min.
van justitie gaat zie je daar dat je het for mulier kan downloaden , opsturen en de leges betalen. Jouw aanvraagformulier kan je bij het Antillenhuis downloaden, dus volgens mij heel helder. Je vrien zal wel alles vantevoren moeten regelen.