Werken en wonen in Curacao

Hallo,

Mijn zusje (18) en ik (21) willen waarschijnlijk begin januari 2007 voor 5 á 6 maanden naar Curacao vertrekken om daar te wonen en te werken. Buiten het bekijken van site’s hebben we echter nog helemaal geen informatie. Onderwerpen waar we graag meer van af zouden willen weten zijn onder andere;

  • Waar we beste zouden kunnen gaan wonen (welk gebied, welke appertementen)? Onze eisen zijn niet hoog 2 bedden, eigen douche of bad en toilet en een gezellige omgeving een beetje in de buurt van uitgaansleven en wanneer mogelijk een strand.

  • Wat voor werk is er vooral beschikbaar en hoe kan het hierbij het bedrijf het beste worden benaderd?

  • Wat voor vergunningen zijn er nodig om voor een bovenstaande periode in Curacao te verblijven (visum, verblijfsvergunning, werkvergunning, etcetera)?

Dit zijn enkele onderwerepen die me op dit moment te binnen schieten. Echter alle informatie is welkom! Bij voorbaat dank!

Groeten,

Ruud Coopmans

beste ruud,

wij zijn altijd opzoek naar medewerkers en werken vaak met periodes van 5 a 6 maanden
mvg mako

Hi, ik weet een net apt. in de wijk Jonbloed, met 2 slaapkamers. Huur is 800,= is gemeubileerd en ook beveiligd met hekwerk. Mail gerust voor meer info hoor,

gr. Anneke Maduro
roxsha@yahoo.com

wij hebben in december apartemnten beschikbaar
dus laat het me even weten tobias74@msn.com

Bedankt voor de reacties, maar we hebben inmiddels de vlucht geboekt en het appartement geregeld. We vetrekken op zaterdag 13 januari 2007. Ik heb nu wel een andere vraag, namelijk; we zoeken beide nog werk in Curacao, is dit verstandig omdat vanuit hier al te regelen of kunnen we dat beter op het eiland zelf doen? Het soort werk maakt ons niet zo veel uit, maar iets in de horeca ligt en trekt ons beide wel.

Met vriendelijke groet,

Ruud Coopmans

beter is dat je daar opzoek gaat
bekijk het eens anders om een curacaoenaar kan ook niet vanuit de antillen soliciteren voor een baan hier in nederland