Ik ga vanaf augustus 2008 een paar maanden wonen in Toronto. Ik vraag me af of ik nog een whp (work holiday permit) kan aanvragen, want ik lees op een paar forums dat die al vergeven zijn voor 2008…
Ik heb nog geen baantje, maar moet ik dit van tevoren regelen, omdat ik dit ook moet opgeven als ik een visum aanvraag?
En verder lijkt het me leuk om met mensen in contact te komen die er rond die tijd ook zitten!
Hey! Ik zit rond die tijd ook in Toronto, in eerste instantie aldaar bij familie en later hoop ik nog wat verder te trekken. Ik kan je helaas niet veel verder helpen met je vragen rondom werk visems. Maar je kunt eenvoudiger ter plekke werk zoeken, van familie weet ik wel dat als je de engelse taal vrij goed vaardig bent er wel werk te vinden is binnen bv de horeca.
Hoi Marjolein,
Wij komen in september aan in Toronto. Maar wij gaan gelijk door naar Kingston. We blijven een jaar om te gaan werken ook op het WHP visum. Je kan hem nogsteeds aanvragen voor dit jaar. Wij hebben hem 2 maanden geleden ontvangen. Er zijn nogsteeds plekken, maar je moet wel snel zijn.
Groetjes,
Sabina
Hmm volgens mij staat toch op de site dat ze voor 2008 vergeven zijn, ben bang dat je iets te laat bent.
Volgens mij toch wel! Alleen niet voor mensen uit duitsland, daar staat namelijk bij:
outh Mobility Programs 2008
For German citizens:
[ul]
[li] >> Work & Travel[/li] A twelve-month ‘open’ work & travel permit for young German citizens.
The quota for the YMP “Work & Travel” 2008 is full. At present, we cannot accept applications for the YMP “Work & Travel” 2009. Information on the 2009 program will be available in the month of Nobvember 2008 on this website.
[/ul]
Bij Nederland staat dit niet en kan je je gewoon nog aanmelden:
Youth Mobility Programs 2008
For citizens of The Netherlands:
[ul]
[li] Working Holiday Program[/li]A twelve-month ‘open’ working holiday permit for young citizens of The Netherlands (18 - 30 years of age).
>> You find the complete application kit for the YMP ‘Working Holiday’ (NL) here.
[/ul]
hallo,
We zullen zien, want ik denk dat ik volgende week wel een reactie krijg, want ik had de aanvraag al opgestuurd en kreeg binnen twee weken reactie dat ik er geen datum op had gezet( domdom). Dus ik hoop dat dit een goed teken is, want anders hadden ze wel meteen kunnen zeggen dat er geen visums meer waren.