Ik wil met een vriend van me naar canada ergens in oktober 2008 met whp visum maar hij wordt pas juni 18 en er staat op de site:
have to be between 18 and 30 years of age, their application must be stamped as received by the Canadian Embassy in Berlin on or after their 18th birthday or prior to their 31th birthday;
ofterwel je kan het pas aanvragen in juni. wat nu? en zijn er dan nog whp visums over?
Voorgaande jaren waren de WHP in maart zo’n beetje uitgedeeld en dus op.
Je zou de gok kunnen wagen toch allebei nu een WHP aan te vragen (en dan bv in één envelop verzenden) met een brief erbij dat je vriend in juni pas 18 wordt en dat jullie pas samen in oktober gaan, en of hij er dan toch een kan krijgen.
En duidelijk maken dat als hij er geen krijgt, jij er dan ook geen een hoeft.
Want stel dat jij wel een WHP krijgt en hij niet, dan kan jij voor 2009 geen WHP meer aanvragen, want het WHP is maar eenmalig, ook al zou je hem niet gebruiken, volgens mij.
Of je ziet er dit jaar nog van af en je gaat allebei pas in 2009…
Je kunt het ook eerst per e-mail vragen, en dan maar hopen dat je antwoord krijgt.
Probeer dit e-mail adres: [EMAIL=“berlin.permit@international.gc.ca”]berlin.permit@international.gc.ca
Inmiddels de ambassade geemaild. Ze zeiden dat je egt 18 moest zijn. Maar we gaan hem deze week als nog opsturen. Hopelijk krijgt hij hem dan nog maar goed. Niemand anders nog een idee?
Naar Canada afreizen op een toeristen visum in afwachting van een WHP lijkt mij niet zo’n goed plan, zodra je een aanvraag indient wordt je in het systeem opgenomen en zal je erg veel problemen hebben om uberhaupt canada in te komen , en dan ,mocht je visum binnen komen moet je het weer gaan ophalen in NL omdat je om het WHP visum te verzilveren de Canadeese costum service weer moet passeren en via de VS grens is ook niet echt een goed plan gezien het feit de US Department of Homeland Security nou niet echt de makkelijkste mensen zijn om mee om te gaan.
Als ik jou was zou ik lekker een jaartje wachten en in Dec 2008 een aanvraag doen voor 2009, of een visum voor Australie aanvragen, die geven het visum sneller af en is makkelijker te bereizen!
Wij hebben de WHP aanvraag in april 2008 verstuurd en het visum na twee weken binnen! Er is dus nog plek…Je kunt ook de ambassade in Berlijn een e-mail sturen, werd bij ons vlot op gereageerd.