Ik wil voor een half jaar naar canada en daar gaan werken!

Hoi allemaal,

Ik wil voor een half jaar naar Canada en daar gaan werken.
Ik ga dan bij familie van mij in huis.
Maar nu vraag ik mij af of ik eerst een werkgever daar moet vinden of dat dat niet nodig is voor een werkvisa.
Ik ben 25 jaar dus kom wel in aanmerking voor een whp.
Wie kan mijn vraag beantwoorden?

Groetjes Linda

Hoi Linda!

In de Youth Mobility Programs zijn twee verschillende visa beschikbaar, het WHP en het YWEP.

Als je nog geen stageplek/werk hebt, kun je het beste een WHP-visum aanvragen (Working Holiday Program). Dit is om rond te reizen en werken zonder een vaste werkgever.

Als je al een stageplek/werk hebt (dan moet je een ondertekend contract van een werkgever in Canada kunnen meesturen), kun je een YWEP-visum aanvragen (Young Workers Exchange Program). Hiermee mag je echter alleen bij de genoemde werkgever en voor de afgesproken periode werken.

Ik denk dat in jou geval je het beste nu een WHP kunt aanvragen, want je hebt nog geen werkgever, en wacht er niet te lang mee, zoals je in andere topics kunt lezen.
Je kunt het vanaf 6 dec 2007 al aanvragen, en voorgaande jaren was het OP=OP.
Ik weet niet hoe ver je al bent met de papierwinkel, maar het eerste wat je moet aanvragen is een Verklaring van Goed Gedrag bij de gemeente.
Verder zie deze link: http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-youthmobilityNL-en.asp

Succes ermee!

Hee Linda,

Ik ben eigenlijk helemaal hetzelfde van plan als jij. Ik ben alleen 19 jaar…dus kom niet in aanmerking voor een WHP (Working-Holiday-Program?)

Ik wil ook voor een halfjaar naar Canada, Alberta. Ik kan dan slapen bij mijn zus die in Barnwell woont. Ik ben nu druk bezig met werk zoeken, maar dit is aardig lastig. Je kan ook pas een werkvisum krijgen als de werkgever aangeeft dat ze moeilijk komen aan zo iemand als ik bijvoorbeeld? Ik wil dan van november 2008 tot en met mei 2009 naar Canada.

Hebben jullie tips en op- of aanmerkingen waar ik echt veel aan heb. Want de ene site zegt weer dat je een werkvisum heel erg van tevoren moet aanvragen en de andere niet.

Ik hoop het zo snel mogelijk van jou / jullie te horen! =)

Hoi mensen!

Mijn vriendin en ik hebben precies met hetzelfde idee gespeeld. Wij wilden ook een jaartje naar Canada om daar te werken en ook bij ons leek het WHP visum de beste oplossing. Die hebben we ook ontvangen!

Omdat er bij de aanvraag en het vervolg daarop zo enórm veel komt kijken, heb ik besloten een website te starten waarin ik al die zaken uiteenzet. Kijk maar eens op http://www.canadabc.nl . Daar vind je waarschijnlijk alles wat je moet weten. Er staan massa’s links op die je nodig hebt. Ik ben er nog mee bezig, maar er komt steeds meer op te staan.

Succes met de plannen! Wij vertrekken over 10 dagen naar Vancouver.

Wish us luck! See you there?:wink:

www.emigratiebureau.com (i) :slight_smile: