aleikoem salaam,
oh nog iemand erbij in tetouan. wanneer ga je precies komen en weet je al waar je komt te wonen?
salaam,
Jacqueline/Salima
aleikoem salaam,
oh nog iemand erbij in tetouan. wanneer ga je precies komen en weet je al waar je komt te wonen?
salaam,
Jacqueline/Salima
Ooh wat leuk dat er zoveel mensen naar Tetouan emigreren!
Ook wij willen naar Tetouan insha’Allaah!
Jaq hoe gaat het met jou en de kinderen? xx
ja gaat goed met de kinderen en mij alhamdullilah. we zijn erg druk met ons winkeltje maar het is wel heel leuk om te doen?
en hoe is het met jou en de kids?
Alhamdoelillaah gaat goed hoor.
Fijn joh dat jullie een winkeltje hebben masha’Allaah!
Salaam nihmet,
Wanneer ben je van plan te komen? En waar ga je in tetouan wonen? Ik woon er nu 1 jaar en ben van Nederlandse komaf. Jij ook?
Groetjes Mariska
Salaaam,
Haha verbaast mij ook te lezen dat er meerdere nederlandse dames in tetouan wonen. In de zomer inchAllah… Ja dat weet k al mijn man heeft een huisje in safir. Waar woon jij precies?
Aylikoum salaam Mariska,
In de zomer inchAllah, mijn man heeft een huisj in safir… Ja 1 jaar dat is leuk om te horen. En heb je het naar je zin? Ik ben van Marokkaans afkomst maar in Marokko zijn we allemaal Nederlanders hihihi
ps sorry voor de fouten mijn lappie doet raar :S
Hallo,
Ik lees net je bericht en ik denk: hier moet ik op reageren.
Ik ben de gene die bijna 2 jaar geleden deze topic opende ( wie woont er in Tetouan).
Ik woon nog steeds in Tetouan en dat bevalt heel goed. Nou las ik dat je zwanger bent.
Dit is mij ook overkomen. Toen ik naar Marokko kwam had ik 2 dochters en was niet van plan zwanger te worden. Maar soms gaan dingen anders dan je denkt. Ik ben zwanger geworden in Marokko. We hebben lang moeten nadenken over waar ik zou bevallen. Het is uiteindelijk Marokko geworden. Ik heb een super gynaecoloog gevonden en de bevalling is zelfs beter dan de vorige 2 keer in Nederland gegaan. Zelfs mijn man mocht er bij zijn. In iedergeval heb ik goede ervaringen. En ik weet dat er bij mij gynaecoloog nog een Nederlandse is bevallen en dat er nu een Nederlandse bij haar onder behandeling is.
Nou mocht je meer willen weten dan hoor ik dat.
Salam,
Toen ik bijna 2 jaar geleden deze topic opende had ik niet kunnen verwachten dat er zo veel Nederlandse vrouwen in Tetouan woonde. Ik ben bijna ander half jaar niet op deze forum geweest. Ik had het zo druk met van alles en nog wat ( inburgeren, zwangerschap, kinderen en baby). Ik opende de topic omdat ik zoveel vragen had en niemand die ze kon beantwoorden. Nou woon ik hier alweer bijna 2 jaar en ik ben blij dat we die keus hebben gemaakt. Ik kan zeggen dat ik ook hier mijn eigen weg heb gevonden. Mijn oudste is nu 8 jaar, ik maakte me om haar heel veel zorgen. Gelukkig is dat voor niks geweest. De middelste is nu 4 jaar, zij gaat ook naar school, dat gaat helemaal goed. De jongste is net 8 mnd. Ook hij heeft de Nederlandse nationaliteit, dat hebben we bij de Nederlandse ambassade aangevraagd.
De meiden zij gelukkig niet gepest en hebben heel veel vriendjes. Ik heb gelukkig ook alleen maar lieve mensen om me heen. Mijn man is hier ook gelukkig. Wij kunnen echt zeggen dat voor ons de keuze om naar Marokko te komen heel goed is geweest. MAAAAAAAAAAAR…voor wie naar Marokko komt moet weten dat dit niet Nederland is. Je moet het niet gaan vergelijken. Marokko heeft van die dingen waar je aan kan ergeren, dat is een feit. Ik ben nu voor 3 weken in Nederland en moet zeggen dat ik mijn huis in Marokko echt mis.
Voor iedereen die in Marokko woont en naar Marokko komt veel geluk en succes.
Hoi Allemaal,
Ik en mijn gezin willen ook binnenkort naar Marokko verhuizen, als ik julie verhalen hoor dan heb ik er ook zin in.ben Nederland zat aan het worden.
Mijn vraag is welke stappen moet ik hier in Nederland nemen om te vertrekken. Hoe is dat bij julie gegaan.?
Groet riffia
hoi Riffia,
moet je eerlijk zeggen wij zijn eigenlijk gewoon gegaan. de kinderen en ik zijn uitgeschreven in nl en hebben een bus met spullen geladen en zijn vertrokken. hebben er allemaal niet zo over nagedacht wat je wel en niet moet doen, gewoon gaan en is allemaal goedgekomen.
groetjes
Hoi fijn dat je zo snel reageerde,
Wat moedig van je om zo die stap te nemen. Ik ben zo iemand die alles wil uitzoeken ben bang dat ik iets belangrijks over het hoofd zie. Hoe zit het net ziektekosten verzekering, en heb je alles moeten opgeven ook je huis enzo…?
Gr
wij zijn niet verzekerd voor de ziektekosten. tot nu toe hebben we gewoon cash betaald. mijn man werkt nog in nl die komt om de maand hier naartoe maar als hij daar is woont hij bij zijn ouders dus wat dat betreft hebben we wel alles opgegeven.
als je echt alles wilt uitzoeken en regelen denk ik dat je helemaal gek wordt voordat je uberhaupt kan vertrekken.
waar willen jullie gaan wonen en jullie zijn beide marokkaans?
Je hebt gelijk niet te veel uitzoeken, gewoon in grote lijnen denken en doen zoals mijn man zegt hahah! ![]()
Ik heb nog een zoon van 11 en dat maakt het nog spannender. Ik ben wel makkelijk kan me overal aanpassen, maar weet niet hoe het met hem zal zijn. Jij heb ook wat oudere kinderen, hoe is dat toen gegaan? Kwa school en vrienden en dagbesteding…?
Wij zijn allebij van Marokkaanse komaf. Volgens mij ben jij een Hollandse , klopt dat?
ja ik ben nederlandse.
mijn kinderen hebben het fantastisch opgepakt moet ik zeggen. ben apetrots op ze. toen we hier heen kwamen spraken ze geen woord arabisch vandaar dat ze ook eigenlijk weer vanaf groep 1 naar school moesten. dat is het enige nadeel dat ik heb ervaren. mijn oudste is nu 15 en zit dit jaar in de laatste klas van de basisschool.
vrienden hebben ze eigenlijk niet. daar zijn ze al gauw op afgeknapt. je merkt dan toch wel het mentaliteitsverschil. en tijdsbesteding, ja ze zitten meestal thuis en spelen met wat ze hier hebben of kijken tv etc.
ik vind wel dat je goed op jezelf moet kunnen zijn wat contacten is hier toch moeilijker dan in nl vind ik.
Ee
He dit is wel het toppunt van integratie vind je niet! Een. Marokkanse vraagt een nederlandse hoe het is om in marokko te leven hahahh!!!
Ind je mag best trots zijn ze hebben het niet makkeloijk gehad denk ik! Tot welke leeftijd zittten ze normaal op de basisschool? Klopt het dan dat ze met hele jonge kindderen in de klas zitten dat is wat minder leuk voor ze . Vragen ze nog om. Nederland?v
het loopt een beetje hetzelfde als in nl dus mijn oudste zit nu met kinderen van 12 13 in de klas, de jongste zit in groep 5 en dat scheelt maar 1 jaar of zo dus dat valt wel mee.
mijn jongste mist nl heel erg die zou graag terug willen maar de oudste daarentegen helemaal niet. die wil echt niet meer terug.
in het begin is het best zwaar voor ze geweest natuurlijk. moet je naar school en spreek en versta je de taal niet. vind het echt knap hoe ze het hebben gedaan hoor.
ik daarentegen spreek nog geen woord arabisch zeg maar. begrijp het een beetje maar spreken nee. moet zeggen denk dat het voor mij ook wel beter is want als ik het zo bekijk denk ik dat ik de hele dag ruzie zou hebben met de mensen hier. hoe ze doen, hoe ze omgaan met dieren etc. kan er heel slecht tegen en ik kom uit rotterdam en de mensen uit rotterdam hebben meestal hun hart op de tong dus die flappen er alles direct uit zonder na te denken zeg maar.
maar waar zijn jullie van plan te gaan wonen?
Hahhh kloppt de mentaliteit daar is heel anders daar moet jke inderdaad tegen kunnen! Ik. Kom ook uit rotterdam ik weet wat je bedoelt hahah
Ik had eerder gedacht dat de oudste nederland miste omdat die toch meer met nederland heeft dan de jongste grappig!! Ach jah het went denk ik, en vaak op valantie komen naar nederland zou ook misschien helpen.
Wij gaan inshallah in Tanger wonen. Mijn man is daar nu en wij komen volgende wEek in de mei vakantie, dan ga ik een internationale school belijken in tanger!
Kom je nog wel eens naar nederland? En wat vond je omgeving van de emigratie toen!
nou mijn omgeving stond niet echt te springen dat wij weg gingen. nu zijn mijn kinderen ook de enige kleinkinderen van mijn ouders dus dat speelde ook nog eens mee.
helaas zijn mijn vader november 2009 en mijn moeder januari 2010 overleden dus heb eigenlijk niet zoveel meer in nl. heb nog wel een zus maar door het overlijden van mijn ouders is die relatie niet echt zo goed meer. mijn schoonfamilie woont in antwerpen maar meestal als het hier vakantie is zitten mijn schoonouders hier en zijn alleen mijn zwagers daar in huis dus daar kunnen we dan ook niet naartoe omdat mijn man dan toch werkt en ik dan heel de dag met mijn zwagers zou zitten.
er wonen trouwens ook veel vrouwen in tanger hoor.