Ieder zn keuzes in het leven je kan niet vOor anderen gaan leven ieder zijn geluk wat en waar dan ook! Is inderdaad niet passend om de hele dag met je zwagers in een huis te zitten kan vervelende situaties mee brengen.
Ik zou graag ook met dames uit tanger in contact willen, maar die reageren tot nu toe nog niet hahhhaa, zou het super leuk vinden om ook hun verhalen te horen en mosschien kunnen we iets voor elkaar betekenen!
Maar uhh het is al laat hier , moet vroeg op! Bedankt dat je mijn vragen snel beantwoorde! Tot schrijfs!!:dag:
Hallo
Ik ben blij dat mensen goed reageren.
Als ik zou ziet weet je heel wel over Marokko.
Bij ons is er een problem ik en mijn man praate geen marokkans ook geen frans of engels,ja ik beetje maar daar kom ik niet veer mee.Ik denk dat ik 7 maanden zwanger ben maar dat weet ik duz niet en daarom zoek ik gynaecoloog,en iemand die mijn kan helpen.Het is heel belankrijk dat ik sneel bij de gynaecoloog te recht kan.ben jij de een die mijn kan helpen?
Mijn Nederlans is heel goed maar de schrijven is voor mijn moelijk,ik kom uit Tsjechie en mijn man uit Nederland.
Ik hoop dat ik snel wat hoor.
Kan ik mischien de adres en de tel nummer hebben van de Gynaecoloog?
Groetjes G
Hallo,
Hallo
Ik ben blij dat mensen goed reageren.
Als ik zou ziet weet je heel wel over Marokko.
Bij ons is er een problem ik en mijn man praate geen marokkans ook geen frans of engels,ja ik beetje maar daar kom ik niet veer mee.Ik denk dat ik 7 maanden zwanger ben maar dat weet ik duz niet en daarom zoek ik gynaecoloog,en iemand die mijn kan helpen.Het is heel belankrijk dat ik sneel bij de gynaecoloog te recht kan.ben jij de een die mijn kan helpen?
Mijn Nederlans is heel goed maar de schrijven is voor mijn moelijk,ik kom uit Tsjechie en mijn man uit Nederland.
Ik hoop dat ik snel wat hoor.
Kan ik mischien de adres en de tel nummer hebben van de Gynaecoloog?
Groetjes G
Ik lees net je bericht en ik denk: hier moet ik op reageren.
Ik ben de gene die bijna 2 jaar geleden deze topic opende ( wie woont er in Tetouan).
Ik woon nog steeds in Tetouan en dat bevalt heel goed. Nou las ik dat je zwanger bent.
Dit is mij ook overkomen. Toen ik naar Marokko kwam had ik 2 dochters en was niet van plan zwanger te worden. Maar soms gaan dingen anders dan je denkt. Ik ben zwanger geworden in Marokko. We hebben lang moeten nadenken over waar ik zou bevallen. Het is uiteindelijk Marokko geworden. Ik heb een super gynaecoloog gevonden en de bevalling is zelfs beter dan de vorige 2 keer in Nederland gegaan. Zelfs mijn man mocht er bij zijn. In iedergeval heb ik goede ervaringen. En ik weet dat er bij mij gynaecoloog nog een Nederlandse is bevallen en dat er nu een Nederlandse bij haar onder behandeling is.
Nou mocht je meer willen weten dan hoor ik dat.
[/QUOTE]
mijn naam is Hannan ik ben zelf marokkaanse ik ben geboren en getogen in nederland en mijn man ook, we hebben twee kinderen een dochter van 10 jaar en een zoon van 4jaar, toen ik zwanger was mijn jongste wilde ik heel graag emigreren naar Marokko, mijn man zag het niet zitten, hij was bang dat de taal voor hem een valkuil zou zijn, hij bergrijpt het redelijk goed maar spreekt het heel gebrekkig ( mijn kinderen ook). voor mij is het geen enkel probleem.
nu ik hier lees dat er vele hollandse maar ook M/nederlanders zijn is er voor mijn man en mij geen excusus meer om de stap niet voort te zetten, de tips die jullie geven zijn zekker nuttig, ik heb nu drie prive scholen zien staan in deze topic. de plan is om in de zomer wanneer we daar op vakantie zijn de boel te gaan verkennen, dus scholen enz.
en nu wat ik met mijn tijd zou kunnen doen, nou las ik dat er een callcenter was, dat lijkt mij een iediaal begin. graag wat meer info als het kan. ik hoop ook graag met jullie dames in contact te kunnen komen dat lijkt me echt te gek…vuurwerkvuurwerk
Salaam ik moeder van zoon van 10 ben ook pas komen wonen in tetouan we hebben geen moment spijt van onze beslissing,
ik ga hier werken maar ook mijn vrijwilliger inzetten voor verschillende projecten waar ik nog mee bezig ben,
nu ben ik nog aan het uitzoeken waar we gaan wonen in tanger,nu woon ik tijdelijk bij mijn vader in tetouan bij soukna ta3mir,
mijn zoon heeft geen moment heimwee gehad,als ik vraag of hij terug wil zegt hij stellig nooit meer!
Ben daar enorm blij mee want je wil graag dat je kinderen ook blij zijn met je keuze,
Tanger is qua werk-economie veel beter dan tetouan op dit moment is…
het lijkt mij leuk om in contact te komen met vrouwen die net als ik naar Marokko zijn verhuisd met kids,
Groetjes m3a salama!
Ik wil in september 2013 in Tetouan een jaar verblijven met mijn drie kinderen van 4, 8, 9 jaar. Ik ben niet zo bekend in Tetouan. Kan iemand mij helpen met een prive school? Kan ik de kinderen in augustus in schrijven?
Ik ga Insha’allah ook naar tetouan verhuizen in Augustus. Ik heb daar al een huurappartement dicht bij Moskee Badr. Ik heb 4 kinderen 1,5jaar 4jaar 7jaar en 9jaar. De 2 oudste ga ik in inschrijven in de school Oum el kora. Nu zou ik het ook heel fijn vinden om met andere Nlse/Marokkaanse mama’s in contact te komen. Je mag mij een p.m sturen met je e-mail om eventueel daar af te spreken of gewoon ervaring te delen. Ben zeer benieuwd hoe het gaat zijn en kijk er enorm naar uit.
Asalamo alaikom allemaal,
Ik hoop dat deze forum nog actief is. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat er zoveel nederlanders hier zijn en dat het goed met hen gaat!
Ik ben 2jr geleden naar tetouan gekomen en heb helaas veel tegenslagen gehad waardoor ik zeker 3x voor lange periodes naar nl terug moest. Nu zit ik hier bijna een half jaartje en alhamdolillah gaat het nu een stuk beter. 2jr geleden heb ik een aantal mama’s gezien maar ben door de omstandigheden hun nrs kwijt geraakt en zou zo graag weer met deze mama’s in contact willen komen. Ik mis het toch wel, lekker gezellig nederlands babbelen. Ik hoop gauw op reacties heb nog niet helemaal mn draai gevonden en zou het toch fijn vinden om ervaring/ideen ui te wisselen. Ben trouwens mama van meisje van 5 en jongen van 1.
xxxx
OOhhhh wat fijn om een snelle reactie te krijgen. Hoe gaat het met jullie?
Volgens mij heb ik jou gezien bij Patricia thuis.
Ik liep naar binnen en jij ging net weg, maar dat is alweer 2 jr geleden. Dat is wat ik me kan herinneren…
Verder heb ik Fatima-Zohra, Malika, Evy, Patricia en Khadija (Belgische) des tijds ontmoet.
Helaas ben ik van iedereen de gegevens kwijt geraakt.
Ik wil zo graag weer in contact met jullie komen in sha Allah.
Ik was in die tijd lid van het ‘thuis in marokko’ forum, maar helaas hebben de beheerders mijn account gestopt omdat te weinig online kwam. Alhamdolillah kwam ik deze topic tegen, en begon meteen een bericht te plaatsen op de hoop dat iemand erop zou reageren…
xxx
Klopt mn zus zat ook op het forum. Je hebt inderdaad de goede voor je hihi…
Officieel horen we wel bij Tetouan, het zit alleen net in de bergen. Maar niet zo ver weg van Mhanash vandaan.
Lopend van hier naar Mhanash is dat goed te doen…
Wat leuk dat er hollandse meiden contact en ervaringen met elkaar delen in Marokko. Echt super.
Ik ben nieuw, ga jaarlijks naar Tetouan op vakantie omdat mijn schoonfamilie daar woont. Heb daar appartement in Ain Melloul. Heb het altijd erg naar mijn zin in Tetouan alleen spreek ik de taal helaas niet. Alleen berbers maar dat is net of ik daar achterlijk ben. 2 dames die ik ooit bij de slakkenkraampje sprak, en dat zei keken me medelijdend aan en zeiden hoofdschuddend meskina. Voelde me zo dom haha. Zou het daarom erg leuk vinden om contact te hebben met ned sprekende dames.
Gr,
Esmina