Wie wil ook vrijwilligerswerk doen in Nepal 2011

Hallo,

Ik wil graag in januari of februari 2011 vrijwilligerswerk gaan doen, het liefst in een weeshuis, in Nepal. Iemand die dezelfde ideeen heeft, ik hoor het graag!

Groetjes Manon

Hoi Manon,

Ik ben hetzelfde van plan. Ik wil heel graag vanaf februari/maart voor een paar maanden (3 ongeveer) op een project werken en vervolgens nog wat meer van het land bezoeken en hopelijk ook van India.
Heb jij verder al plannen? Ik heb contact gezocht met SIW (organisatie in vrijwilligerswerk), maar voor langere projecten zitten zij niet in Nepal. Dus ik ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan doen.

Ik hoor graag wat jij verder al hebt gepland!

Anouk

Hey Manon & Anouk,

Sinds een tijdje ben ik zelf ook opzoek naar vrijwillgers werk, alleen ben nogal onervaren.
Dus wou jullie graag wat vrage als dat goed is (a)
Is het normaal dat als je vrijwilligers werk ergens gaat doen dat je moet betalen zeg maar, ik begrijp dat je je ticket moet betalen zelf maar bij veel organisaties moet je aardig wat vooraf betalen voor andere dingen.
Alvast bedankt!

Groetjes, Tessa.

Beste allemaal,
Wat leuk dat jullie plannen hebben om vrijwilligerswerk te gaan doen in Nepal! Nepal is een prachtig land met heel bijzondere mensen en cultuur. Helaas is het ook een erg armoedig land en is de hulp van vrijwilligers in veel projecten erg nuttig. Het Andere Reizen plaatst vrijwilligers in verschillende projecten in Nepal. De meeste van deze projecten zitten in en rondom Kathmandu en Pokhara. Bij plaatsing zorgen we dat je in een zorgvuldig geselecteerd gastgezin wordt geplaatst en niet te ver van je project verblijft. Op elke lokatie is er een vertegenwoordiger van onze partnerorganisatie ter plaatse die jullie assisteert. Na aankomst in Nepal krijg je eerst een introductie in de taal en cultuur. Ook worden er een aantal excursies aangeboden. Projecten zijn bijvoorbeeld weeshuizen, scholen en centra voor kinderen met beperkingen.
De reden dat je betaalt voor het programma is dat projecten zelf niet de financien hebben om vrijwilligers te onderhouden. Het gaat echt om zeer arme projecten die zelf veelal afhankelijk zijn van donaties. Daar komt bij dat ook onze partnerorganisatie mensen in dienst heeft die jou assisteren. Ook dit wordt betaald. De gastgezinnen waar vrijwilligers verblijven krijgen ook een vast bedrag hiervoor.
Jullie kunnen alvast een kijkje nemen op onze website www.hetandereazie.nl of vanaf medio volgende week onze vernieuwde website www.hetanderereizen.nl Hier tref je ook het verhaal aan over het weeshuis in Kathmandu dat wij vanaf augustus ondersteunen en waar wij met spoed meer vrijwilligers voor zoeken!
Jullie kunnen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen of een afspraak maken voor een vrijblijvend gesprek. Door ons eigen bezoek aan Nepal kunnen we je van alle ins en outs op de hoogte brengen!

Met vriendelijke groet,
Het Andere Reizen
www.hetandereazie.nl / www.hetanderereizen.nl

Voor vrijwilligerswerk in Nepal zou je ook eens op de website van Cross-Borders (www.cross-borders.info) kunnen kijken. Ben zelf (nog) niet via hen weggeweest, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Kosten zijn ook minder hoog dan bij andere organisaties en er zitten uitstapjes bij inbegrepen… Nog veel plezier met plannen gewenst!

eey manon

Ik ben afgelopen zomer ook in nepal geweest voor vrijwilligerswerk.
Weet je al met welke organisatie je gaat?
Ik ben met WLS geweest en was echt een hele mooie ervaring. Als je bij hun in een weeshuis gaat werken kom je echt bij een superleuke familie:P

Misschien een tip;)

Gr Lourens

ps. mocht je met die organisatie gaan laat het me dan even weten, want dat moet je even wat groeten doen:P

Hoi Manon,
Ik vertrek januari 2011 naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik ga met Cross Borders waarover hier eerder geschreven is. Ik ken iemand die afgelopen januari is geweest, en het is echt een hele fijne organisatie. Omdat het zo klein is is het heel persoonlijk, en omdat het vanuit een stichting opgebouwd is (Stichting veldwerk) is het een non-profit organisatie en dus goedkoop.
Tot nu toe hoor ik alleen maar fijne verhalen, en ik ga sowieso mee!
Het lijkt me leuk om te horen wat je besluit, dus als je me even wilt mailen naar [EMAIL=“hilde_taverne@hotmail.com”]hilde_taverne@hotmail.com zou ik dat heel leuk vinden!
Groetjes Hilde

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik vertrek nu in januari naar Nepal met de organisatie vrijwillig wereldwijd. Ik heb er heel veel zin in!

Gr Manon

Hoi allemaal,

ik ga in april naar Nepal met hetanderereizen,heb tot nog toe alleen maar positieve berichten te melden.
Ik wordt erg goed begeleid en ze zijn goed betrokken bij de plannen die ik heb.
Mocht er iemand meer informatie willen dan kan je me altijd mailen.
Groetjes Kitty.
P.s iedereen die nu of binnenkort gaat, heel veel succes met alles.