Vrijwilligerswerk Nepal

Aloha

Normaalgezien vertrek ik eind september naar Nepal voor 4 maanden vrjiwilligerswerk. Heeft iemand enige tips ivm cultuur, cultuurshock of gewoon nuttige dingen om weten in het algemeen?

grzt,
Obi

Meer een vraag, Via welke organisatie ga je dat doen…wat voor werk doe je daar?

Ben 6 jaar geleden in Nepal geweest.
Ga je naar Kathmandu of echt naar het Westen van nepal?

Tips: Tis altijd handig als je wat van de taal probeert te leren.
Daarnaast is het ook wel raadzaam iets af te weten van de godsdiensten (Hinduisme, Boedisme)
Er wonen (zeker in Kathmandu en omstreken) veel Tibetaanse vluchtelingen. Probeer erachter te komen waardoor.

Succes…

Hoi,

Mag ik vragen bij welke organisatie je gaat werken in Nepal, want ik wil volgend jaar ook voor langere tijd die kant op, en vroeg me af wat de mogenlijkheden zijn…
alvast bedankt
mijn email is minouk@hotmail.com

groetjes minouk, en veel plezier…

Omdat ik vind dat het soms moeilijk is betaalbaar vrijwilligerswerk in het buitenland te vinden :frowning: , ben ik bezig met het maken van een overzichtje van betaalbare organisaties. Af is het nog niet, maar er is een begin…

zie:
www.ikreis.net

Tips zijn trouwens van harte welkom, zet ze ajb in mijn gastenboek zodat ik ze kan verwerken!!!

Succes,

Jenny

Ik wil in januari vrijwilligerswerk gaan doen in Nepal. Ik heb een leuk project gevonden bij de organisatie Asiavolunteers. Op de site ziet het er allemaal betrouwbaar uit, maar voordat ik me inschrijf wil ik toch graag zeker weten dat de organisatie te vertrouwen is. Dus als iemand ervaring heeft met Asiavolunteers wil ik dat graag horen!
Mijn emailadres is: nonkina@hotmail.com
Groetjes Nynke