Vrijwilligerswerk in Ghana of Nepal?

Hoi!

Ik wil volgend jaar voor ongeveer 2/3 maanden vrijwilligerswerk gaan doen.
Nu zit ik nog te twijfelen over het land waar ik dat zal gaan doen.
Ghana lijkt me heel leuk, maar Nepal ook…
Heeft er iemand ervaring met vrijwilligerswerk in Ghana of Nepal?
Wat is er zeker aan te raden?

Groetjes Britt!

Hoi,

Ik heb vijf maanden vrijwilligerswerk gedaan in nepal. was geweldig! stel maar alle vragen die je wilt vragen.

Groetjes Manon

Dankje voor je reactie!
Okee ben je daar met een organisatie heen gegaan? En wat voor soort vrijwiligerswerk heb je gedaan? Wat vond je van het land/cultuur enz? Heb je ook in je vrije tijd excursies gemaakt en het land bekeken?
Sorry een hoop vragen haha!
Groetjes Britt

Hoi,

Ik ben daar heen gegaan met de organisatie vrijwillig wereldwijd. Wat me daar zo van aansprak is dat je bij een gastgezin leeft waaraan je ook betaald dus alles komt goed terecht. Ik ivnd het een organisatie die echt het hart op de goede plek heeft en geen onnodig veel geld blijft hangen. Ik heb daar bijles gegeven op een basisschool en meegeholpen in een weeshuis in Pokhara. En ik had genoeg vrije tijd om nog te reizen door het land en eent rekking te doen. De mensen zijn daar echt zo verschrikkelijk lief. Ik heb daar echt mijn tweede familie gevonden. Ben nu ook begonnen met het opzetten van een stichting om ze daar te helpen en in drie weken ga ik weer terug om daarvoor dingen te regelen.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes Manon

Hoi,
Dankjewel! Klinkt allemaal super, ik ga ook eens kijken naar die organisatie.
Hoe is die organisatie verder, is er ook iemand ter plekke aanwezig als je hulp nodig heb? En is er al begeleiding voordat je ga? Zat je daar ook met andere vrijwilligers?
Groetjes Britt

Hoi,

Daar heb je wel een nepalees contactpersoon. Geen nederlands. TEn minste in Pokhara. maar als je bijv naar Bhaktapur gaat volgens mij wel. Je hebt hier een intakegesprek en een informatiemiddag.
Ik heb daar gezeten altijd met iemand. behalve de laatste vijf weken maar dat vond ik niet erg want toen was ik er al vier maanden. je kunt dat wel aangeven bij de organisatie als je graag wilt dat er altijd iemand is.

Groetjes

Hoi Britt,
Een vriendin van mij heeft Het Vrijwilligersnetwerk Muses opgericht, die vrijwilligers traint voordat ze vertrekken zodat ze beter voorbereid op reis gaan en effectiever uit de voeten kunnen bij hun projecten. Ik heb zelf ook vrijwilligerswerk gedaan en de training gevolgd, vond het heel nuttig en heeft me zeker geholpen! Misschien vindt je het interessant om er heen te gaan, je kunt haar bereiken op romy@muses.nl, zou ze zeker leuk vinden!
Veel succes met je keuze en groetjes,
Thom

Okee bedankt voor de tip, ik zal eens kijken! Waar heb jij zelf vrijwilligerswerk gedaan?
Groetjes Britt