In september 2003 vetrek ik voor een aantal maanden naar Nepal om vrijwilligerswerk te gaan doen als verpleegkundige. Zijn er mensen die het land al bezocht hebben, vrijwilligerswerk aldaar al gedaan hebben of 't van plan zijn?
Ervaringen, tips, e.a meer dan welkom.
Greets,
Hallo!
Ik ben vorig jaar voor een aantal weken in Nepal geweest! weliswaar als backpacker (toerist dus) dus over het vrijwilligerswerk kan ik je geen tips geven, maar ik kan wel zeggen dat het een prachtig land is!! erg arm, dat wel, en dat zie je ook ogenblikkelijk als je op 't vliegveld van kathmandu land… , en helemaal als je er een stap buiten durft te zetten; je wordt compleet belaagd door ‘taxi-chauffeurs’, die letterlijk en figuurlijk op hun vingers getikt worden door een handjevol politie-agenten! (gewapend met knuppels & fluitjes!!)
Maar je zult snel genoeg merken dat het geweldige mensen zijn, die nepalezen! natuurlijk proberen ze zo veel mogelijk geld van je af te trochelen, maar niet op een vervelende manier!! ze hebben zeker wel respect voor je!
Ik weet niet of ik je verder kan helpen met tips, dan zul je iets specifieker moeten zijn over wat je wilt weten!! Maar ik vind het hartstikke leuk om je dingen te vertellen, dus kom maar op!
Hoi, ik heb zonet een berichtje achtergelaten hierboven. ik zou dus in oktober willen vertrekken om vrijwilligerswerk in Nepal te gaan doen. Vertrek jij met een bepaalde organisatie, heb je al een ticket of info over vacciniaties?
Hoelang ga je, en ga je op je eentje?
Laat me eens iets weten, tina!
Hoi Anne!
Ongelooflijk, iemand is in het land geweest waar ik nu zo af en toe over wegdroom…Ik zou in oktober 2003 willen vertrekken naar Nepal, enerzijds om er vrijwilligerswerk te doen voor een aantal maanden, anderzijds om wat rond te trekken. Ik heb de organistia rcdp-nepal gevonden, maar weet niet of deze betrouwbaar is. Travelactive heeft ook interessante programma’s…maar ik wil de zaken zo low-budget mogelijk doen. Mijn vraagje aan jou…Heb jij op je eentje door Nepal gereisd? Is dat doenbaar als meisje? Veilig of onveilig land? Hoe zit het met de vaccinaties? Had je een goedkoop ticket? Kan je een openretourticket krijgen, hoe zit het met visum enz…
alvast bedankt! Liefs Tina
nou, het visum is heel simpel, gewoon naar de ambassade gaan, betalen; verder geen probleem!
ik ben vanuit australie gegaan, en heb van daaruit een ticket gekocht, maar het lijkt me geen probleem een open retourticket te krijgen (wel in de gaten houden hoe lang je visum geldig is), ik weet zo niet wat de goedkoopste maatschappij is op het moment, wel zul je eerst met een ‘groot’ vliegtuig naar new delhi moeten en van daaruit met een ‘kleinere’ ('t vliegveld daar is niet gemaakt voor grote boeings) naar kathmandu! maar dat kun je heel gemakkelijk op alle websites van alle reisbureau’s vinden!
Verder weet ik niet of het op het moment veilig is daar… is moeilijk… wij waren er in oktober '01, een aantal maanden na die moord in het koningshuis en net voor die rebellen die echt in opstand kwamen… is denk ik het beste na te vragen op de ambassade ook! (maar okt.'03 is nog een eind weg)
Ik was dus niet alleen, maar ben daar tussendoor wel rustig alleen de straat op geweest; voor mij geen probleem (was daarna in india heeel anders, vooral daarbij vergeleken hebben ze echt wel respect voor je!)
he, als je je emailadres wilt geven kan ik je persoonlijk mailen voor verder info, is misschien wat makkelijker!
Tof tof tof, zo snel al reactie! Het zou inderdaad tof zijn elkaar op de hoogte te houden! Mijn emailadres is supertinalein@hotmail.com Laat maar komen, die interessante info. Ondertussen een vrijwilligersproject op het oog in Nepal, met Travel Active. Kennen jullie dit??? Kent er iemand van jullie RCDPNepal, ook dit zou een vrijwilligerswerkorganisatie zijn, van in Nepal zelf dan…
Greets & Flowers, tinalein