Vragen over vrijwilligerswerk in Nepal

Beste lezer,
Graag wil ik vanaf oktober 2010 en zekere 4 tot 6 maanden naar het buitenland gaan, liefst in Nepal. Hier wil ik graag vrijwilligerswerk doen, maar daar buitenom genoeg tijd te hebben om ook eens lekker te kunnen rondtrekken(Bijvoorbeeld de Annapurna en de Langtang trekking).

Nu is mijn probleem dat je bij veel projecten te maken krijgt met engels les geven in het buitenland, op een kinderopvang werken of in ziekenhuizen. Nu is hier niets mis mee en doe ik liever niets anders dan kinderen en mensen helpen, maar het punt is meer dat ik hierin niet veel ervaring heb.

Is het een vereiste om hierin ervaring te hebben? Heeft iemand tips of alternatieven vrijwilligerswerk in Nepal als mogelijkheden?

Ook vroeg ik me af of andere reizigers hetzelfde idee hebben in deze periode, zodat ik niet in mijn eentje hoef te reizen.

Een hartelijke groet,
Jeroen

Hoi,
Heb zelf (nog) geen ervaring met vrijwilligerswerk in Nepal, maar volgens mij is het bij dat soort organisaties meestal geen probleem als je weinig tot geen ervaring hebt. Wil je Engelse les gaan geven dan zou je eventueel van tevoren een TEFL-cursus kunnen (kan vrij goedkoop via internet, zie www.joho.nl) . Je zou ook eens in de korte projecten database van SIW (www.siw.nl) kunnen kijken volgens mij bieden die ook bouwprojecten aan in Nepal.

Oja, en bekijk de website van crossborders eens http://www.cross-borders.info/ Heb over hen wel goede verhalen gehoord.

Om even de laatste post van IndiaM aan te vullen, ik heb van januari t/m maart in Nepal gewerkt. Engelse les gegeven op een school. Geen ervaring. Net een half jaar van school. Na de 10 daagse introductie kregen we ook nog een middag informatie over wat te doen. Leerzaam, maar moeilijk toe te passen. Wat ga je doen op school? Zie maar. Begin eerst maar 2 weken met kijken en zie dan maar. Dat is ook moeilijk. Waarschijnlijk zie je ook geen resultaat van je werk.
Dat klinkt negatief. Maar daar tegen over staat dat je zo’n geweldige tijd hebt! Buitenspelen met de kinderen, ze vinden het geweldig. Knutselen, iets wat ze zelden doen, maakt ze zo blij.

Lees anders ook mijn wegblog.
yvonnevandewal.waarbenjij.nu
En foto’s http://picasaweb.google.com/yvonnevandewal2/Nepal

Als je nog meer wilt weten, stuur gerust een berichtje!

Yvonne

Hallo Jeroen,
Leuk om je bericht te lezen.
Wij hebben en stichting:Wij helpen Nepal.
Wij zoeken vrijwilligers voor projecten op een school of in een weeshuis.
Je hoeft geen ervaring te hebben. Wat heel belangrijk is dat je en beetje liefde aan de kinderen kunt geven. Soms na schooltijd de kinderen helpen met huiswerk of lekker te voetballen of spelletjes te doen. Wij gaan 2 sept voor 5 maanden naar Nepal. Wil je graag voorlichting, dan moet je wel snel reageren
De kosten zijn €100,00 voor de stichting en verdermoet je je eigen reis en verblijfkosten betalen. De verblijfkosten zijn €35,00 per week.
Wil je iets meer weten, dan graag snel.
Hartelijke groeten Rinus en ber Klijn
Mail. [EMAIL=“info@wijhelpennepal.nl”]info@wijhelpennepal.nl