vakantie en vrijwilligerswerk Nepal - wie wil en kan hier een vervolg aan geven

na een prachtige vakantie en 6 weken vrijwilligerswerk (engelse les +) op schooltje 30 km buiten Kathmandu zijn wij weer in Nederland.
Ik ben geen vaste bezoeker van dit forum maar ik plaats gewoon een berichtje voor het geval iemand ook zijn reis wil combineren.
Dit project (eigenlijk is het niet eens een project te noemen) is niet aangesloten bij een organisatie maar het is ons inziens zeer welkom als iemand hier een vervolg aan kan geven.
Wij hebben een supertijd gehad en hebben het idee de kinderen voldoende te hebben meegegeven.
Kost en inwoning mogelijk op loop afstand.

Laat maar even een berichtje achter of pm mij

hallo allemaal, na deze oproep is er nog iemand geweest die hier engelse les heeft gegeven. Maar nog altijd is het mogelijk om hier op vrijwillige basis les te geven. Het is maar een kleine school en de lessen geef je in verschillende groepen (van 4 tot 8). Er komen hier maar erg weinig toeristen. Kinderen en leraren zijn erg fijn om mee te werken en je kunt veel meer voor de kinderen doen dan alleen maar les geven. De homestay op korte afstand is erg fijn en er wordt goed voor je gezorgd. Een kleine vergoeding voor de homestay en maaltijden is wel wenselijk. In de homestay kan engels worden gesproken met de zoon van de familie. Deze kan je ook meenemen naar de mooiste plekjes en daytreks of lange trekkings.

Beste Enk,

Graag reageer ik op jouw bericht middels mijn ervaring met vrijwilligerswerk zoeken in Nepal.

Afgelopen jaar wilde ik vrijwilligerswerk doen in Nepal. Ik merkte al gauw dat het erg lastig was om een geschikte organisatie te vinden die mij dat kon bieden. Ik stuitte in mijn zoektocht voornamelijk op grote multinationals die het op zeer commerciële basis aanboden.

Via via kwam ik achter het email adres van een Nepalese organisatie die ook vrijwilligerswerk organiseerde in Nepal. Ik heb vervolgens via deze organisatie 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Nepal. Dit is mij erg goed bevallen. Deze organisatie heeft mij gevraagd of ik hun zichtbaarheid wilde vergroten in Nederland, zodat zij met meer vrijwilligers uit ons land Nepal kunnen helpen.

Dit heb ik gedaan middels een website voor deze organisatie. Indien jij twijfelt over vrijwillgerswerk in Nepal kan je een kijkje nemen op deze website. Indien je contact wilt opnemen met mij kan dit via het contact formulier op deze website. Ik wil nogmaals benadrukken dat dit geheel vrijblijvend is. Ik wil je niet forceren om vrijwilligerswerk te doen voor deze organisatie. Ik wil het louter ten aandacht brengen, zodat jij op de hoogte bent van dat alternatief.

Dus de desbetreffende website:
www.vrijwilligerswerknepal.eu

Met reislustige groet,

Jasper de Taeye

Ik krijg stellig de indruk dat jij voornamelijk reageert op dit soort post om deze organisatie onder de aandacht te brengen. Een organisatie (die al vaker hier op het forum is beschreven) die ook te veel geld vraagt aan vrijwilligers.

Beste forum bezoekers - doe dit niet. Het is absoluut niet nodig om geld uit te geven aan een organisatie (hoe deze zich ook presenteert).
Er zijn erg veel projecten waar je voor niets aan de slag kan of waar je alleen een klein bedrag voor eten en onderdak betaald . En met klein bedrag bedoel ik hier (minder dan 5 euro per dag). Alle andere onzin zoals (op nr 1) taal cursus, rondreis, bezoeken van prachtige tempels is slecht om te lokken.
Gebruik je geld daar om ter plekke te besteden voor goederen die nodig zijn. Die je vervolgens ook in Nepal koopt.

1 like

Als het vrijwilligerswerk betreft in kindertehuizen…wat kunnen wij westerlingen daar doen behalve de kids naar school brengen? Laat het vrijwilligerswerk daar gewoon over aan de Nepalezen zelf. Zo behouden de kinderen hun eigen gebruiken, cultuur, religie, waarden en normen. Natuurlijk hebben de NGO’s geld nodig om hun goede werk voort te kunnen zetten en/of uit te breiden maar dit kan ook op een andere manier dan met “vrijwilligers werk”.