Gezocht: vrijwilligers Nepal, januari 2010

Hallo!

Ik loop al een tijdje rond met het idee om in januari 2010 ± 2 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Nepal. Daarna wil ik waarschijnlijk nog een paar weken rondreizen om nog wat meer te zien van de omgeving.

Ik ben op zoek naar mensen die rond de zelfde tijd naar Nepal gaan voor vrijwilligerswerk, of dit van plan zijn om te doen. Ik zou graag wat informatie uitwisselen over projecten, voorbereidingen etc. En ben eventueel op zoek naar een vrijwilligersmaatje om dit avontuur samen mee te beginnen.

Ik ben 21 jaar oud en heb net de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlening afgerond. Voordat ik aan een vaste baan begin, wil ik graag wat van de wereld zien en kennismaken met een andere cultuur. Vrijwilligerswerk in Nepal lijkt me de ideale manier!

Ga je ook naar Nepal of ben je dat van plan te gaan rond de zelfde tijd? Dan hoor ik graag van je!

Groetjes Marlies

Hoi Marlies!
Ik heb ongeveer de zelfde plannen. ik wil namelijk ook vanaf januari/ februari vrijwilligerswerk in nepal doen en daarna waarschijnlijk rondreizen. Ik denk alleen dat ik wat langer vrijwilligerswerk wil gaan doen namelijk minstens 3 maanden en het liefst 4. Ik heb al heel veel op internet gezocht en tot nu toe mij lijkt de organisatie cross-borders het best. Kijk maar eens op hun site: http://www.cross-borders.info/
Heb jij al een goede organisatie gevonden of heb je andere goede tips voor mij?
Ik ben een meisje van 18 die net klaar is met school. Ik wist nog niet wat ik zou gaan studeren(nu nog steeds niet…) dus leek mij het geweldig om een jaartje iets anders te doen.

groetjes Laurien

Hoi laurien,

Bedankt voor de site, ik ga eens een kijkje nemen. Ik vind het erg moeilijk om een organisatie te kiezen. Een vriendin van mij zit nu in ghana, met de organisatie Vrijwillig Wereldwijd. (http://www.vrijwilligwereldwijd.nl/) Ik hoor van haar goede verhalen en ben zelf ook naar de opendag geweest. Het lijkt me een organisatie waar goede begeleiding wordt geboden, wat ik wel belangrijk vind. Ook niet heel erg duur. Ik ben er nog over aan het nadenken, mr weet nog niet of ik het zie zitten om alleen nr zo’n ver land te gaan, of dat ik liever met een groep ga. Hoever ben jij precies met het uitwerken van je plannen?

groetjes marlies

Hoi Marlies en Laurien,

Leuk dat jullie van plan zijn om vrijwilligerswerk te gaan doen! Ik ben zelf ook als vrijwilliger met Cross Borders naar Nepal geweest, en dat is me zeer goed bevallen! Als jullie meer willen weten, neem dan gerust contact met me op!

Groetjes Marieke

Hallo Marlies en Laurien,
leuk dat jullie interesse hebben om vrijwilligerswerk te doen in Nepal. We hebben diverse projecten in Nepal namelijk in: Bhaktapur, Pachbhaiya en Pokhara. Wij vragen aan toekomstige vrijwilligers een motivatiebrief en CV. Naar aanleiding hiervan kunnen we je uitnodigen voor een gesprek. Tijdens het gesprek krijg je een presentatie te zien over Nepal en de projecten.
Dit is nog geheel vrijblijvend, maar geeft je wel een schat aan informatie.
Er is in Nepal zowieso een contactpersoon die je zal begeleiden tijdens je verblijf en je zit vaak met meerdere vrijwilligers in dezelfde plaats.

Op 24 oktober organiseren we weer een open dag, waarbij je informatie kan krijgen over onze organisatie en de diverse projecten.
Als je langs wilt komen, kan je een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

We hopen dat jullie een leuk en goed project vinden en wensen jullie veel succes.

vriendelijke groeten,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Hoi Marlies!

Ik zelf ga in januari ook naar Nepal. Ik ga met Cross-Borders (waar Laurienp) het ook over had. Ik ben naar een informatiedag geweest en deze organisatie lijkt mij het beste. Is ook niet zo duur.
Het project waar ik aan begin start op 3 januari. Spannend dus.

Succes met je zoektocht.

Groetjes Yvonne