Hoi,
ik ben een meisje van 18 en zou graag vrijwilligerswerk willen doen in Nepal. Ik ben alleen op zoek naar een betrouwbare en niet te dure organisatie. Ik heb al veel op het internet gezocht en tot nu toe lijken mij vrijwilligwereldwijd en crossyourborders goede organisaties. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand andere tips?
bedankt!
Laurien
Hoi Laurien!
Ik had je op het Nepal-forum al iets laten weten, maar dit lijkt me voor een ander ook wel handig.
Ik ga zelf in januari naar Nepal. Ik ga met Cross-Borders. (http://www.cross-borders.info/) Voor 3 maanden incl. 3 trips van zo’n 3 à 4 dagen, begeleiding, kost en inwoning, een introprogramma van 10 dagen met taalles betaal je 800E. Ik was gisteren op een bijeenkomst. Daar waren ex vrijwilligers. Iedereen kan mee, er was iemand van 65, maar er zijn ook jonge mensen.
Ik zou zeker daar ook eens kijken!
groetjes Yvonne
Hallo Laurien,
We hebben je site gelezen. Ik ben net terug van 4 maanden Nepal.Ik heb daar gewerkt in een weeshuis/school. Ik woonde in een gastgezin.
Mijn man en ik zijn bezig een stichting op te zetten voor dit project.
Als je er belangstelling voor hebt, kun je contact met ons opnemen en dan zorgen wij dat je contact krijgt met de "vader"van het weeshuis.
Het kostgeld is €25,00 per week en voor de begeleiding €10,00 per week.
Verder wordt er verwacht dat je het project steunt met een bedrag. We willen ook wel een persoonlijk gesprek met je hebben.
Hopelijk horen we iets van je.
Hartelijke groeten
Rinus en Ber
Hi Laurien!
Leuke plannen hoor! Ik heb vorig jaar ca. 4 maanden gewerkt in een kindertehuis in Pokhara. Echt een geweldige ervaring, en daarom ben ik deze zomer terug gegaan voor een paar weken. Ik heb daar gewerkt via de Nederlandse stichting Youth in Nepal (www.syin.nl). Een erg betrouwbare organisatie. Momenteel zijn er volgens mij nog geen nieuwe vrijwilligers, dus als je interesse hebt, moet je maar even op de website kijken. En als je nog vragen hebt, mag je mij natuurlijk ook altijd mailen!
Succes ermee en ik hoop dat je wat leuks vindt!
Groetjes, Heleen
SIW heeft ook projecten in nepal geloof ik… www.siw.nl
Hallo Laurien,
leuk dat je interesse hebt om vrijwilligerswerk te doen in Nepal. Je kan via onze organisatie in drie verschillende plaatsen vrijwilligerswerk doen. Je krijgt de nodige informatie hier in Nederland en we hebben contactpersonen die je gedurende je verblijf zullen begeleiden.
Op 24 oktober organiseren we een inloopmiddag, waar je van harte welkom bent. Hier kan je zelf kijken wat voor projecten er zijn in Nepal en kan je ons als organisatie zijnde ontmoeten. Deze dag is geheel vrijblijvend en erg informatief.
We horen graag van je en anders wensen we je al veel succes met je vrijwilligerswerk.
vriendelijke groet,
Vrijwillig Wereldwijd
www.vrijwilligwereldwijd.nl
[EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl