Vrijwilligerswerk Nepal

Hoihoi,

Ik wil aankomend jaar (vanaf ongeveer januari 2009) naar Nepal om vrijwilligerswerk te doen en een rondreis te maken door Nepal&Tibet. Op Internet kom ik alleen maar terecht bij organisaties die veel geld vragen. Heeft iemand misschien tips en/of suggesties?
Alvast bedankt:)!

Hoi Sanne,

Ik heb me toevallig net aangemeld op deze website omdat ik ook eind van dit jaar vrijwilligerswerk in Nepal wil gaan doen en op zoek ben naar informatie over het reizen er naartoe. Ik weet niet wat voor soort vrijwilligerswerk jij zoekt, maar ikzelf wil in een kindertehuis werken. Via een Australische vriend ben ik bij een weeshuis in Kathmandu terecht gekomen (opgezet door Australiërs): Sunrise Orphanage. De website is http://www.scai.org.au/ Er staat ook een filmje van deze organisatie op Youtube. Ze vragen 250 australische dollar = ong. 150 euro per maand voor kost en inwoning, + een donatie voor het weeshuis. Dit is veruit de goedkoopste die ik tot nu toe tegen ben gekomen en ik vind de site er ook heel degelijk uit zien. Ik heb zelf nog helemaal geen contact gehad met deze mensen, maar misschien heb je er iets aan.

groetjes Marieke

Neem hier ook is een kijkje http://www.simbo.nl/jongerenreizen/vrijwilligerswerk/Nepal/overzicht.html

Ha Sanne,

Zelf zou ik graag aan het einde van dit jaar vrijwilligerswerk willen gaan doen, zit nog wat te twijfelen of het curacao of nepal wordt. Heb net op de site “vrijwillig wereldwijd” zitten lezen over hun projecten. Zag er erg goed uit! Ook vond ik de prijs erg meevallen. Je krijgt als eerste een kennismakings gesprek. Zit er zelf ook over na te denken.
Dus wie weet is het wat voor je.
Succes ermee!
Groetjes Marieke
P.s. zou het leuk vinden om te weten waar je uiteindelijk voor gekozen hebt.

Hoi Sanne,

Zelf ga ik vanaf februari 2009 via de stichting ‘hulp aan Nepal’ 3 maanden engelse les geven in de hoofdstad Kathmandu. Deze stichting is erg klein en zeer oprecht. Zij bestaat uit een groep mensen die zelf ook als vrijwilliger naar Nepal zijn geweest/gaan en zich hebben verenigd.

Voordeel is dat de organisatie oprecht is doordat zij uit mensen bestaat die daadwerkelijk zèlf als vrijwilliger in Nepal werkzaam (zijn geweest). Het is dus absoluut geen commerciëel gedoe. Dit betekend ook dat je geen ‘deelnemerskosten’ of extra fee moet bestalen zoals bij vele instellingen het geval is.

Nadeel is misschien dat je vanwege de kleinschaligheid veel zelf moet doen en er in Nepal redelijk alleen voor staat. De stichting legt contact met een van hun scholen in Nepal en zorgt dat je onderdak krijgt (bijv. bij familie van het schoolhoofd) in ruil voor je lessen. Met problemen zullen ze je uiteraard zo goed mogelijk proberen te helpen, maar er is geen bureau of vestiging aldaar waar je heen kan.

Kijk eens op hun site www.hulpaannepal.nl
Voor vragen kan je me natuurlijk altijd mailen.

Succes!

Groetjes Veerne