Vrijwilligerswerk in Nepal

Ik ben van plan om van eind mei tot eind juli 2014 vrijwilligerswerk in een weeshuis in Nepal te gaan doen. Het weeshuis ligt in Kathmandu en ik ben bij het project gekomen via wereldwerk.eu. Er zijn op dit moment geen andere vrijwilligers aanwezig, maar het lijkt me een stuk gezelliger om daar te zitten met een reismaatje.Ik ben op dit moment niet van plan om daarna nog te gaan reizen, maar plannen kunnen altijd veranderen. Reageer vooral als je interesse of vragen hebt :).

Hey Ninar,

Zou je mij wat meer over het vrijwilligerswerk kunnen vertellen , of heb je een website of iets dergelijks die ik even kan inzien om meer info te krijgen ?

Met vriendelijke groet,

Pieter

Via Wereldwijzer app

Ik ben bij dit project gekomen via www.wereldwerk.eu, daar staat onder vrijwilligerswerk een advertentie van een weeshuis in nepal en daar kun je ook gegevens vinden van de contactpersoon die je kan mailen :). Wat ik zelf weet is dat de kinderen 9-16 jaar oud zijn en gaan doordeweeks naar school gaan, het is de bedoeling dat je gewoon zo veel mogelijk helpt met alles wat erbij hoort. Je betaalt 150 euro per maand voor kost en inwoning in het gastgezin, dit gastgezin is een stel die het weeshuis hebben opgezet. Het is allemaal erg basic, geen stromend water bijv. maar het gastgezin schijnt wel erg gastvrij te zijn (ik heb zelf geen contact met ze gehad, alleen met de tussenpersoon). Je betaalt trouwens ook eenmalig 150 euro aan de organisatie, en je eigen vliegticket etc. Voor meer info zou ik nog even op de site kijken of een mailtje sturen, kan best dat ik nog iets vergeten ben te vertellen.

Hey Nimar,

Ik heb wel intresse , ben al een tijd aan het nadenken om weer eens op reis te gaan. Ik ben 3 jaar terug al een half jaar in Azie geweest en wil heel graag weer terug. Dus dit idee spreekt me wel aan , ik wil erna denk ik wel nog een reis gaan maken door de rest van Azie. Ik doe even wat research naar de website die je mij stuurde en wat de referenties er over zeggen als die er al zijn ! Ik kom snel bij je terug hierover!

Kun je trouwens ook wat meer over jezelf vertellen ? :relieved:

Via Wereldwijzer app

Ik ben zelf 20 jaar oud. Vorig jaar heb ik een maand lang door India gereisd met een vriendin samen, ik wilde altijd al graag ooit een keer vrijwilligerswerk gaan doen maar sinds deze reis ben ik er nog meer voor gemotiveerd geraakt. Ik ben begin dit jaar met een studie begonnen, waarmee ik weer gestopt ben. Hierdoor heb ik de tijd om dit te kunnen gaan doen. Ik wilde graag vrijwilligerswerk doen, maar er niet heel veel voor betalen, daardoor ben ik eigenlijk bij dat wereldwerk.eu terecht gekomen. Volgend jaar ben ik wel weer van plan te gaan studeren, vandaar dat ik ook niet echt van plan ben meer te gaan reizen, ik wil graag begin augustus weer in Nederland zijn. Verder ja, ik wil graag in een weeshuis werken omdat ik altijd veel heb opgepast en ik het heel leuk vind om met kinderen dingen te doen. Ik heb tijdens mijn vorige reis gemerkt dat ik het leuk vind om veel dingen te doen en te bezoeken maar dat het niet teveel moet zijn op één dag, en dat ik niet elke bezienswaardigheid die er aangeschreven staat persé hoef te zien. Ik vind het ook heerlijk om gewoon over markten te lopen of door de steden en dorpen en gewoon om mij heen te kijken en op die manier van het land te genieten. Ik ben niet heel avontuurlijk ingesteld, qua bergbeklimmen en dat soort dingen, maar een wandeling of een trektocht vind ik wel leuk om een keer te doen.

Ok :slight_smile: ik ken t , met school stoppen en weer wat tijd over om even weer een nieuwe ervaring op te doen… Ik ben 24 jaar na 3 jaar gewerkt te hebben vond ik t weer eens tijd worden om mn rugzak te pakken. Ik ben ook niet echt een type dat alles wil en moet zien hoor, belangrijkste vind ik gewoon om te genieten van de reis en je eigen ding doen. ik heb 1 jaartje terug op het punt gestaan om ook vrijwilligers werk te gaan doen in Laos. Dat is op t laatste moment toch niet doorgegaan daarom sprak mij jou bericht wel aan. Ik ben nu op mn werk dus als ik vanavond thuis ben kijk ik even goed op die website die je me doorstuurde.

En ja verder ik kom uit Venlo (Noord-Limburg) heb ook kennissen wonen in het Noorden van Thailand daarom dat ik erna denk ik ook nog wel even wil doorreizen.

Ik laat t je zsm weten als iknde website bekeken heb !

Groetjes Pieter

Via Wereldwijzer app

Hey Ninar,

Dat klinkt super! Ik ga zelf voor 4-6 maanden reizen door Azië en wilde graag vrijwilligerswerk erbij doen (liefst Nepal). Ik ben van plan om eind april te beginnen met reizen, ik wilde starten in Nepal eerst rondtrekken, daarna vrijwilligerswerk (maar een maand) en dan door na China, Loas, Cambodja, Vietnam en Thailand (vrienden bezoeken). Ik kan plannen nog veranderen dus zeker interesse.

Gr. Maaike