Ik ben van plan om voor langere tijd door Azië te gaan reizen. Ik zou ook heel graag naar Nepal willen gaan. Het lijkt me ook erg leuk om een tijdje vrijwilligerswerk te doen in Nepal. Alleen vind ik de prijzen hiervan vaak erg hoog. Ik kom voor een paar weken bedragen van 1000 euro tegen excl. vliegticket… Hebben jullie goede website’s of tips waar ik mij kan aanmelden voor vrijwilligerswerk?
Ik ben IT Consultant van beroep, het lijkt mij dan ook erg leuk om iets met ICT te doen in Nepal, zoals bijvoorbeeld computerles geven of internet aansluiten binnen een school etc.
Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben voor het vinden van vrijwilligerswerk in Nepal.
LOirt Ik ga voor de zoveelste keer het advies geven om aub NIET dat soort bedragen te betalen voor vrijwilligerswerk, ook niet onder het idee van fondsen werven. Alleen een redelijk bedrag voor kost en inwoning en vervoer moet voldoende zijn. Al het andere waarin je gelokt wordt met een taal cusus, rondreis, enz enz is onzin. Met het geld wat organisaties vragen is ter plaatse zo veel te doen. Lees een wat topics die hier al eerder geplaatst zijn tav dit onderwerp.
Er is genoeg vw werk tegen geringe onkosten. Wil je verder door het land reizen maar dat toch niet makkelijk vind raad ik een guide aan. Als je meer wilt weten , vragen hebt etc etc hoor ik het wel
Loirt - na je post heet travel active ook weer eens een oproep geplaatst. Dit is en voorbeeld van een organisatie die ik bedoel.
Gewoon niet doen. Geld verdienen over e ellende van anderen is zo verwerpelijk. Maar goed dat is mijn mening …
Ik zit momenteel in Nepal via bungamati foundation Nepal. kleine stichting, dus kleine prijzen terwijl ze ontzettend blij zijn met alle hulp. Kom aan mijn eind van 2,5 maand en heb het echt super gehad! De organisatie richt zich vooral op het onderwijs, maar ontwikkeling in computerles is zeker welkom! Ook zou je kunnen helpen met de website die niet altijd even lekker loopt. Kijk anders maar even op www.bungamati.org