Ik ben van plan om voor langere tijd door Azië te gaan reizen. Ik zou ook heel graag naar Nepal willen gaan. Het lijkt me ook erg leuk om een tijdje vrijwilligerswerk te doen in Nepal. Alleen vind ik de prijzen hiervan vaak erg hoog. Ik kom voor een paar weken bedragen van 1000 euro tegen excl. vliegticket… Hebben jullie goede website’s of tips waar ik mij kan aanmelden voor vrijwilligerswerk?
Ik ben IT Consultant van beroep, het lijkt mij dan ook erg leuk om iets met ICT te doen in Nepal, zoals bijvoorbeeld computerles geven of internet aansluiten binnen een school etc.
Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben voor het vinden van vrijwilligerswerk in Nepal.
LOirt Ik ga voor de zoveelste keer het advies geven om aub NIET dat soort bedragen te betalen voor vrijwilligerswerk, ook niet onder het idee van fondsen werven. Alleen een redelijk bedrag voor kost en inwoning en vervoer moet voldoende zijn. Al het andere waarin je gelokt wordt met een taal cusus, rondreis, enz enz is onzin. Met het geld wat organisaties vragen is ter plaatse zo veel te doen. Lees een wat topics die hier al eerder geplaatst zijn tav dit onderwerp.
Er is genoeg vw werk tegen geringe onkosten. Wil je verder door het land reizen maar dat toch niet makkelijk vind raad ik een guide aan. Als je meer wilt weten , vragen hebt etc etc hoor ik het wel
Loirt - na je post heet travel active ook weer eens een oproep geplaatst. Dit is en voorbeeld van een organisatie die ik bedoel.
Gewoon niet doen. Geld verdienen over e ellende van anderen is zo verwerpelijk. Maar goed dat is mijn mening …
Ik zit momenteel in Nepal via bungamati foundation Nepal. kleine stichting, dus kleine prijzen terwijl ze ontzettend blij zijn met alle hulp. Kom aan mijn eind van 2,5 maand en heb het echt super gehad! De organisatie richt zich vooral op het onderwijs, maar ontwikkeling in computerles is zeker welkom! Ook zou je kunnen helpen met de website die niet altijd even lekker loopt. Kijk anders maar even op www.bungamati.org
Je moet vrijwel altijd betalen voor vrijwilligerswerk. Voor mij is het vooral kost en inwoning, en een deel is service/voor de stichting. Veel grote organisaties willen er ook nog op verdienen waardoor de prijs soms wel drie keer (of meer) over de kop gaat…
Ik heb van de zomer met 3 organisaties gewerkt en altijd werd vervoer en eten geregeld. Nooit heb ik hoeven te betalen. Misschien ben ik niet filantroop genoeg om te betalen voor vrijwilligerswerk.
Je kunt moeilijk de lokale bevolking laten opdraaien voor de kosten die je maakt voor je vliegreis, je verblijf, je maaltijden / drinken, je begeleiding (iemand moet je ter plekke begeleiden, dat kost ook geld), etcetera. Dus ja, het doen van vrijwilligerswerk kost uiteraard geld. Vooral op letten dat dat geld dan wel naar de lokale bevolking gaat en niet naar een ondernemer in Nederland die er een Ferrari van koopt.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga het even uitgebreid bekijken. Heb al iets gevonden voor 50 euro per week. Ik ben al in Nepal voordat ik vrijwilligerswerk wil gaan doen. Misschien dat ik ter plekken wel wat ga zoeken.
de laatste keer ben ik met mijn gezin bijna 1 jaar in Nepal geweest waarvan wij het grootste deel humanitair vrijwilligerswerk hebben gedaan. Nooit via een organisatie vanuit het buitenland maar altijd via kleine lokale initiatieven. Nooit hoeven te betalen wat niet betekend dat ik niet heb betaald voor kost en inwoning. Maar dat is nooit meer dan een paar euro per dag. Wij hebben daar zo veel mensen gesproken die 200 tot wel 500 euro per week moeten betalen. Vele van hen zagen hoe absurt dit was toen ze er eenmaal waren. Er zijn ook vrijwilligers die even snel iets aan hun ego willen doen en 1000 of 1500 euro neertellen (ex ticket en dergelijke). Vrijwilligerswerk kopen noem ik dat. Zoek gewoon zelf maak contact met mensen hier die er veel ervaring in hebben en je komt op de leukste plekken war ze je echt nodig hebben. En niet als 30ste dat jaar in een volgepakt weeshuis waar de kinderen voor de zo veelste keer verplicht 1 of 2 weken zich moeten proberen te hechten (en onthechten) aan een vrijwilliger.
MENSEN trap er niet in ga NIET betalen voor vrijwilligerswerk. de laatste keer ben ik met mijn gezin bijna 1 jaar in Nepal geweest waarvan wij het grootste deel humanitair vrijwilligerswerk hebben gedaan. Nooit via een organisatie vanuit het buitenland maar altijd via kleine lokale initiatieven. Nooit hoeven te betalen wat niet betekend dat ik niet heb betaald voor kost en inwoning. Maar dat is nooit meer dan een paar euro per dag. Wij hebben daar zo veel mensen gesproken die 200 tot wel 500 euro per week moeten betalen (net als bji bovenstaande post). Vele van hen zagen hoe absurt dit was toen ze er eenmaal waren. Er zijn ook vrijwilligers die even snel iets aan hun ego willen doen en 1000 of 1500 euro neertellen (ex ticket en dergelijke). Vrijwilligerswerk kopen noem ik dat. Zoek gewoon zelf maak contact met mensen hier die er veel ervaring in hebben en je komt op de leukste plekken war ze je echt nodig hebben. En niet als 30ste dat jaar in een volgepakt weeshuis waar de kinderen voor de zo veelste keer verplicht 1 of 2 weken zich moeten proberen te hechten (en onthechten) aan een vrijwilliger.