Onze aardige, betrouwbare chauffeur (en vriend inmiddels) wil heel graag het vuurwerk tijdens oud en nieuw op de Senegambiastrip zien. Hij mag zonder invitatie van een toerist daar niet naar binnen. HIj vertelde ons vandaag dat hij het vanaf de highway gaat bekijken, maar wij zouden het zo leuk vinden als hij gewoon de strip op zou kunnen met oud en nieuw.
Is er iemand die hem mee de strip op zou willen nemen, zodat hij naar binnen kan? Hij mag als local de strip niet op zonder toerist. Als je verder geen last van hem wil hebben, laat hij je daarna gewoon met rust en gaat hij zijn eigen gang.
Wie o wie wil onze chauffeur een leuk oud en nieuw bezorgen? Oh en het kost verder niets hoor, geen entree om de strip op te komen ![]()
Oh lijkt misschien raar dat hij geen toeristen kent vanwege het werk, maar de auto wordt op dit moment gerepareerd en hij is niet zo’n brutale dat hij zomaar mensen aanspreekt
En wij zijn er natuurlijk niet om hem mee te nemen…![]()
Er is een kans dat ik het paard van Troje ga spelen :jongleren::paard:
Tijl je bent geweldig!!!
Ik denk dat het soms zeer frustrerend moet zijn voor de Gambianen dat bepaalde delen van HUN EIGEN land niet vrij toegankelijk zijn .
Vooral de stranden en Senegambia worden door de politie streng gecontroleerd.
het is misschien goed bedoeld om bumsters en prostitutie weg te houden van toeristen ,maar naar mijn mening is de toerist mondig genoeg om zelf neen te zeggen tegen deze individuen.
Ja. En ik vind het zo sneu dat hij dat vuurwerk en het feest wil meemaken maar zich zonder toerist die hem meeneemt alleen maar van een afstand op een bepaalde plek mag kijken naar het feest. Hij zei: ik kan dan misschien het vuurwerk in de lucht wel zien, maar geen mensen of feest.
Snap je reactie, maar ken het gebied ook nog uit de tijd dat de politie minder streng was. Dit kostte Gambia toen inkomsten omdat toeristen niet meer terug kwamen. Ze sneden zichzelf dus in de vingers met hun gedrag. De strip is eigenlijk de enige toeristische plaats waar toeristen redelijk ongestoord over straat kunnen. Ik vind dit een goede zaak. Niet iedereen staat zo stevig in zijn of haar schoenen dat ze een opdringerige Gambiaan weten af te wimpelen en zich er niet ongemakkelijk bij voelen.
Heb je het hier als toerist niet zo op dan barst Gambia van de plaatsen waar zowel Europeaan als Gambiaan welkom zijn.
Enne, aardige geste trouwens Saada! :cheer:
Ik heb alleen maar gehoord hoe het was voor deze maatregelen.Wij zijn in dat korte weekje dankzij onze geweldige chauffeur (en inmiddels vriend) vooral heel veel buiten de strip geweest en hebben eigenlijk nergens erg veel last gehad van mensen die opdringerig waren. Niet meer dan in welk toeristisch gebied. Maar goed, mijn ervaring in Gambia is nihil, dus ik kan eigenlijk niet goed meepraten.
En dankje Erwin
we genieten ervan dat hij nu ook en leuk oud en nieuw kan vieren, dankzij Tijl! ![]()
Wij zijn net terug en op oudejaarsavond was de senegambiastrip een echte mensenzee…nog nooit gezien,
We kwamen van de hoofdweg en konden de strip zelfs niet op…letterlijk, ook de hoofdweg was bijna onberijdbaar door de massa volk.
Het was echt wel de lokale bevolking die naar daar was afgezakt, ook op andere dagen heb ik niet gezien dat Gambianen daar geweerd worden.
Het vuurwerk stelde anders ook niet zo veel voor, wij logeerden in Bamboo hotel en zijn om middernacht naar de Poco Loco gaan kijken.
Sommige pijlen gingen rakelings over het strand en een enkele is zelfs op de grond ontploft, toch wel gevaarlijke bedoening…
Reden voor velen om de Senegambia strip met Oud & Nieuw te mijden. Veel te druk en daardoor niet meer gezellig.
Ben jij er nog geweest Tijl?
Ik ben net terug in koud Europa, ik moet ook toegeven , Senegambia was een mensenmassa , om 11:30 stond alles al vast over een lengte van een paar km,
Ik ben nog via de zandwegen tot op 50 m van Senegambia geraakt ,maar moest ook vanop de baan het vuurwerk bekijken. Het telefoonverkeer was rond
11:45 ook totaal ontregeld, een korte biep was steeds het enige antwoord als je iemand belde.
Nadien waren er nog wat relletjes met jongeren die de Senegambiastrip opwilden.
Het verkeer is pas rond 2 uur langzaam in beweging gekomen , honderden mensen stonden te wachten op vervoer ,dat zelf vast zat in het verkeer.
Het vuurwerk zelf was mooi en extreem voor een arm land , de vuurpijlen waren afkomstig van de bevolking en de hotels ,die waren minder spectaculair .
Mij zien ze er ook nooit meer , je zit te lang vast!