Wie weet of dit haalbaar is??

Hoi :dag:

Ik heb een vraagje: wij komen omstreeks 12/13 oktober aan in Brisbane.
Eigenlijk wil ik in Brisbane een auto kopen om vervolgens de volgende route te rijden:

Brisbane - > via alle bezienswaardigheden naar Cairns
Great Barrier reef
Via Mt Isa naar Alice Springs.
-> de belangrijkste/ leukste bezienswaardigheden in de outback.
Door naar Adelaide, dan van Adelaide via de snelste route naar Sydney…
want… kerst en oud & nieuw vieren we daar bij een vriendin…

Kan iemand mij vertellen of deze route van dik 7000 km haalbaar is in iets minder dan 2.5e maand??

Of heeft iemand anders tips?
Eigenlijk wil ik naar aankomst zsm naar het noorden ( ivm het weer…)
En met kerst en oud en nieuw in Sydney zijn…

We kunnen goedkoop aanvliegen op Brisbane of Melbourne.
Totaal hebben van 12/10/09 t/m eind januari om het oosten & midden van Australie te zien…

Alvast heel erg bedankt voor het meendenken !

:chin:

Niemand??

hi!
Niks mis met je route, qua tijd komt dat wel goed! :smiley:
En als je idd in okt/nov de oostkust naar Cairns pakt, dan zit je ook nog wel prima qua weer.
Je hebt zelfs nog tijd (volgens mij) om Victoria en South Australia te zien op je route naar Sydney! beide staten zijn prachtig en er is zoveel meer te zien dan de grote steden!

Ik zou persoonlijk geen auto kopen, want kopen en verkopen kost veel tijd en je verliest altijd meer geld dan je verwacht.
Cheers, karin

Hoi Wendy,
Is inderdaad goed te doen. Met je route is niets mis. Je gaat heel veel leuke dingen zien.
Maar: in Mt Isa is nagenoeg niets te doen. Wij waren daar met een halve dag uitgekeken.
De rit van Townsville tot aan Three Ways (waar je links afslaat naar Alice) stelt niet zoveel voor. Eigenlijk saai althans in mijn beleving. 1500 KM is 2-3 dagen rijden.
Als een optie zou je van Cairns kunnen vliegen naar Darwin en dan door Kakdu NP rijden en van daaraf afzakken naar het zuiden. Kost je eventueel wel 2 x drop off kosten bij autohuur (Cairns en Sidney).
Een auto zou ik inderdaad ook niet kopen, om redenen zoals ook Karin ook al aangeeft.
Misschien dat een buspass een optie is langs de oostkust. Is ons de eerste keer redelijk goed bevallen. Uiteraard minder vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt. Maar tegenwoordig zijn er veel bussen die op en neer rijden en die stoppen in ongeveer alle stadjes.
Vanuit Darwin kun je dan een auto huren naar AS, Adelaide, etc. –> Sidney.
Ik schat in dat je zelfs tijd hebt om ook de Great Ocean Road te rijden en links en rechts wat zijstraatjes in te rijden. Maar dat is ook afhankelijk van hoelang je uittrekt voor de verschillende plaatsen die je tegenkomt. Trouwens vanuit Cairns kun je nog een stuk omhoog, dit is ook de moeite voor enkele dagen.
Als je nog meer vragen hebt, lezen we ze wel.

Alvast prettige vakantie en groetjes

Wim