Hallo Diana en john,
Jij en Nunu hebben gelijk, het festival is op 21-7.
ik heb gekeken wanneer het echt volle maan is, en dat is op 23-7, dus is er inderdaad maar een minimale aanpassing nodig.
ik heb weer eens op internet gekeken of ik kon kon vinden over walvis spotten in Viet nam.
En inderdaad zijn er reisbureaus die schrijven dat er een kans is dat je een walvis kan tegenkomen bij Whale island.
Maar ik ben daar nu een keer of 4 geweest en worden volgens mij geen tours aangeboden die je een redelijke kans geven om deze dieren tegen te komen. Of ik moet deze echt helemaal gemist hebben.
Vam Sat
Ik ben er afgelopen januari geweest en op die dag waren wij en nog 1 duits echtpaar op die dag.
Maar we hadden een prive tour en zij ook dus zijn we hen 1 maal tegengekomen op de gehele dag.
Ook geen bus met touristen, helemaal niemand.
wij hadden wel de tour speciaal voor de mangroven, de vleermuizen, varen over de rivier, de krokodillenfarm en de uitkijktoren.
Je hebt ook tours naar de apen en deze is wat meer in trek, maar daar was ik al geweest en die apen zijn heel erg brutaal en pakken echt je handtas uit je handen als je niet oppast.
Het is wel zo dat op weekenddagen menig inwoner van Saigon hier naar toe gaat om de stad te ontvluchten, en dus is het drukker.
Het maar een uur reizen inclusief de ferry naar het park en een minuut of 20 erbij naar Can Gio stad en het strand.
Omdat veel mensen die naar Saigon komen allemaal wel een schema hebben en voor de tunnels, citytour, de delta gaan gaan er echt maar weinigen naar Vam Sat en idem voor de georganiseerde Viet Nam busreizen.
Wanneer je dit park wilt bezoeken , moet je er wel rekening mee houden dat dit een prive tour is.
Er moet namelijk wel een speedboot geregeld worden, maar op zich is deze tour niet duur voor een gehele dag met gids en lunch.
Wij werden opgehaald in ons hotel en zijn met de ferry verder gegaan naar het park.
Daar lag een 4 persoons speedboot en na een half uur varen kwamen we kwamen we bij een steiger en na 5 minuten wandelen kwamen we bij een aftakking van de Vam Sat rivier waar je met een roeibootje een tochtje maakt van iets van 1/2 uur tot 3 kwartier.
Toen gingen we weer naar onze speedboot en na 10 minuten varen kwamen weer bij een plaats, waar de uitkijktoren was gevestigd en deze geeft je een heel mooi uitzicht over de omgeving. Ook kan je daar wat drinken en eventueel wat eten ( voor eigen rekening, maar 50 euro cent voor een Tiger bier valt dan wel mee ). Dan daar wat rondlopen en met een auto naar de krokodillenfarm en dan in een bootje tussen de krokodillen varen. ook kan je deze voeren met visjes aan een hengel ( een stok met een touwtje ).
Na een tocht van 45 minuten met de speedboot waren we weer bij het begin punt en zijn we naar Can Gio stad gegaan en het strand bezocht.
Toen naar de vismarkt en daar hebben we besloten om clamps te kopen en deze worden dan daar gekookt.
Je kan er krab kopen en daar laten koken.
Kosten voor 2 kilo clambs + 6 tiger was 300000 vnd.
Vandaar naar saigon en om 15 uur geluncht en waren rond 17 uur weer terug bij het hotel.
Kosten waren voor de trip 135 usd voor tweeën incl. dus de lunch.
Lijkt veel, maar het is in dollars, maar niet veel mensen doen deze trip en dus wat duurder.
Fietsen
Ik heb hier ook nagedacht en kwam ook op de gedachte van Nunu van de elektrische fietsen.
Ik dacht toen aan je nickname ( dikke Henk ) en dacht de actie radius daar wel door beïnvloed wordt en dan zit je op zo’n fiets en moet je nog fietsen; zien eruit als een vouwfiets die elektrische fietsen met van die kleine wieltjes.
Ik wil wel een poging wagen om een betrouwbaar adres met de garantie voor een brommer beneden de 50 cc op te vragen in Viet Nam, maar ik kan je niet beloven dat zij er 1 weten.
Dus wanneer je denkt dat het leuk touren is in een stad, laat het even weten, dan vraag ik het even na.
Jammer dat ik je niet kan helpen met ervaringen voor hotels.
Maar misschien is het ook raadzaam om toch naar duurdere hotels te kijken.
Omdat je in het laagseizoen zit zijn de prijzen al lager dan normaal en hebben veel hotels ook promoties.
Misschien 3 dagen boeken , 2 betalen, of 2 dagen boeken airport transfer gratis, 2 dagen boeken 1 x diner gratis enz.
Wanneer je dan wat rekent kan dit ook ineens in je budget vallen?
Nog veel plezier met het uitdokteren van je reis en heb je vragen, dan hoop ik deze graag te vernemen op deze site of op een andere manier.
Prettig weekend.
Ton.