30 augustus vertrek ik voor 20 dagen naar Cuba Ik zal in ieder geval de volgende plaatsen aandoen: Havana, Santa Clara, Trinidad, Sierra Maestra, Santiago de Cuba en Holguin (indien mogelijk zal ik ook naar Vinales en Cienfuegos gaan).
Zijn er leuke mensen die ook in september op o.a. de bovengenoemde plekken reizen/verblijven? Wel leuk om met een van de leden op een van die plaatsen ervaringen uit te wisselen en natuurlijk een mojito te doen :nod:
Hoop dat je je vervoer goed kunt regelen - het is een ambitieus schema wat je wilt volgen. Voor je het weet zit je alleen in bus of auto en zie je verder niets.
Veel plezier.
Een vraagje: Weet jij of (iemand) of het handig is om je geld achter te laten in de casas? Daar ik voornamelijk contact bij me zal hebben + creditcard.
Gelegenheid maakt de dief dus ik zou geld altijd bij me dragen; het is wel handig als je het verdeelt onder je reisgenoten. Mocht je in hotels overnachten dan is er meestal wel een kluis.
dank voor je reply Peter…! Ik reis alleen en verblijf alleen de eerste 2 nachten in een hotel, de rest in casas. Maar ik zou me denk ik ook prettiger voelen als ik het bij me draag.
Het hangt er natuurlijk van af hoeveel geld je cash bij je hebt. Puur alles op zak dragen, zeker als het veel is, vind ik persoonlijk nooit fijn. Als je het in een casa achter laat, zorg dan in ieder geval dat het verspreid in je bagage zit en uiteraard ook met slotjes gesloten is.
Normaal gesproken zijn de casas heel veilig, ze moeten zich verantwoorden aan de staat en zou je beroofd worden… Je hoeft maar even naar de politie te gaan en de Cubanen worden zwaar gestraft. De toerist is nog steeds heilig op Cuba, mits de toerist zich gedraagt uiteraard.
Ga een beetje op je gevoel af, persoonlijk zou ik ook nooit in een casa overnachten waar ik geen goed gevoel heb bij de mensen zelf. Lijkt me logisch.
Qua vervoer: ik ben erg postief over de Viazul. Ze gaan heel regelmatig en op tijd, zijn comfortabel en de prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed. Houd er alleen rekening mee dat je optijd moet reserveren! Dat is altijd raadzaam.
Voor bijna 3 weken is je schema absoluut niet zo heel ambitieus. Wellicht is het handig (en ook leuk voor ons) om een schema te maken met hoeveel nachten je denkt waar te verblijven.
Goede reis alvast gewenst en veel plezier met de voorbereiding!
Ik heb mijn reisschema af alleen heb ik mij zeer vergist in de datum van mijn terugvlucht welke niet 19 maar 17 september zal worden. Ik heb geen strak schema aangezien ik nog niet weet waar ik hoe lang zal verblijven. Het ligt er maar natuurlijk aan hoe zeer het mij bevalt op een bepaalde plek. Dus vandaar hierbij de plaatsen die ik in ieder geval wil aandoen.
Havana (aankomst 30-08-2008)
Vinales
Santa Clara
Tinidad
Yara-Sierra Maestra (enige plaats waar ik nog mijn twijfels over heb)
Santiago de Cuba
Holguin (terug 17-09-2008)
Dat was dan wel even een gevalletje “oeps” nietwaar?! Maar goed dat je er in ieder geval nu nog achtergekomen bent. :rolleyes: Reisschema ziet er goed uit, ben toch wel benieuwd naar hoeveel nachten je nu denkt te gaan verblijven in de genoemde plaatsen.
Handig in ieder geval dat je vanaf Holguin terugvliegt. Als ik me niet vergis (het is alweer ff geleden…) dan is Santiago de Cuba - Holguin ongeveer 2,5 uur in auto (mocht je met iemand mee kunnen liften). In ieder geval goed te doen in één dag. Mocht je met het openbaar vervoer gaan, even goed naar de tijden van de Viazul kijken of anders bij een groot hotel vragen voor transfer. Ik ben wel eens met de transfer van Hotel Melia Santiago meegegaan. 25 CUC p.p. en keurig op tijd.
Nog maar een weekje en dan ben je er! Stiekem nu toch wel een beetje jaloers hoor… :redface:
Ja een behoorlijk gevalletje “oeps” hahaha! Ik denk dat ik in Havana zeker 3 nachten zal verblijven, Vinales ook 3, santa Clara 1, Trinidad 3/4, Yara 1/2, Santiago de Cuba 4/5, Holguin 2.
De afstand Vinales-Santa Clara en Trinidad-Yara zal mij de meeste tijd kosten. Heb eerlijk gezegd geen goede schatting van hoeveel tijd het me gaat kosten.
Goed idee om bij hotels te vragen naar een transfer. Dank je voor de tip!
Ik neem aan dat het handig is om een dag van te voren bij Viazul een plaats te reserveren.
Mijn vriendin en ik vertrekken dinsdagochtend voor 17 dagen naar Cuba. We hebben via via een goed contactpersoon in Havana leren kennen die ons al veel geholpen heeft voor onze voorbereidingen. We zouden hem dan ook graag bedanken met een geschenkje. Heeft er iemand hier een idee met wat we hem het meeste plezier zouden mee kunnen doen? Bedankt!