Reisroute

Hoi allemaal,

Wij vertrekken 2 september naar Cuba voor een 18-tal dagen. Wij hebben een reisroute uitgestippeld maar nu zouden wij graag jullie mening eens horen of het haalbaar is en of we ergens meer of minder tijd voor moeten voorzien.
De eerste nacht verblijven we in een hotel in havana en de rest gaan we bij casas verblijven. Moet ge die echt op voorhand boeken of kunt ge er nog voldoende vinden als je ter plaatse zoekt?

Onze reisroute:
dag 1; vertrek brussel - varadero - door naar havana
dag 2; havana
dag 3; havana
dag 4; havana
dag 5; verplaatsing naar vinales
dag 6; vinales
dag 7; verplaatsing naar pinar del rio
dag 8; pinar del rio en nadien verplaatsing naar cienfuegos
dag 9; cienfuegos
dag 10; verplaatsing naar trinidad
dag 11; trinidad
dag 12; verplaatsing naar santa clara
dag 13; santa clara
dag 14; verplaatsing naar varadero
dag 15 tem dag 18 zitten we in een hotel in varadero om wat uit te blazen. (dag 18 vertrek naar brussel)

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

Groetjes

Hallo,

Het reisschema ziet er goed uit alleen lijkt me de afstand tussen Pinar del Río en Cienfuegos wel aan de lange kant. Volgens de afstanden en tijdentabel is het een afstand van 416km en doe je er ongeveer 6 uur en 30 minuten over.

Wellicht is het fijner om eerst nog een overnachting te nemen in Havana en dan weer door te rijden? Voor de rest ziet het reisschema er prima uit.

cienfuegos - trinidad = ca. 1 uur en 30 minuten
trinidad - santa clara = ca. 2 uur
santa clara - havana = ca. 3 uur en 30 minuten

Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt en een hele fijne reis alvast! nog 98 dagen en ik mag ook weer! :slight_smile:

Groetjes! Desirée

Santa Clara kan je op doorreis doen naar Varadero, meer dan het memorial van Che Guevara is daar niet echt te zien … dan heb je een dagje langer in Trinidad

Beste Kpke,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Lekker dat jullie naar Cuba op reis gaan! Reisschema ziet er goed uit, maar ben het eens met CJ, Santa Clara is niet echt bijzonder om te overnachten. Trinidad daarentegen is zéker de moeite waard om twee volle dagen te verblijven.

Qua casas: ik ben nog nooit in september in Cuba geweest en weet niet hoe het dan precies toeristisch is. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je altijd wel iets kan vinden. Persoonlijk vind ik het wel prettig in ieder geval iets voor de eerste en/of tweede nacht geboekt te hebben. De casa waar je dan overnacht kan je ook altijd vast helpen met een volgende casa.

Ik wens je vast een hele goede reis! Laat ons (naderhand) weten hoe je het gehad hebt!

Liefs,
Carolina

Bedankt voor de tips!
We hebben besloten om geen casa’s op voorhand te reserveren. We verblijven de 1e nacht in een hotel in havana en van daaruit gaan we een casa zoeken voor de overige nachten in havana. Voor de rest gaan we het een beetje ginder zien. De boekskes kunnen veel vertellen maar ge weet toch pas voor een stuk hoe het is als ge der echt zijt. We gaan ons ongeveer aan ons schema houden, misschien santa clara idd op doorreis naar varadero doen.
Als er nog mensen zijn die goeie casas weten op de locaties die wij gaan doen zijn altijd welkom!

Groetjes