2 weken Cuba

Beste Cuba forum leden,
Mijn vriendin en ikzelf vertrekken eind mei voor 2 weken naar Cuba.
We vliegen (heen / retour) op Varadero.
Graag zouden we alles zelf samenstellen en logeren in casas particulares.
Weet er iemand welke regio’s/steden we zeker moeten bezoeken op deze 2 weken? Waar beginnen we het best en welke route volgen we?

Havana Vinales -Cienfuegos -Trinidad is een Casa Holandes - Santa Clara en dan Varadero.
Je kan net buiten Varadero overnachten in Casa Delft Azul een NL Casa.
Santa Marta op loopafstand van het strand.
Fijne vakantie Cubareis.nl

Hoi JGoolaerts,

Misschien de volgende route is een idee:

Aankomst in Varadero. Dan op dezelfde dag transfer naar Havana. De rit vanaf Varadero naar Havana duurt ongeveer 2 uur. Een paar dagen in Havana blijven.
Havana - Vinales. Een paar dagen in Vinales overnachten.
Vinales - Varkensbaai - Playa Giron. (Een van de beste plek in Cuba om te snorkelen).
Playa Giron - Cienguegos.
Cienfuegos - Trinidad (Een paar dagen overnachten)
Trinidad - Remedios - Santa Clara.
Santa Clara - Varadero.

In 15 dagen hebben jullie genoeg tijd om deze steden te ontdekken.

Alvast veel plezier in mijn land en succes met het organiseren van jullie reis.

Groetjes.

Lijkt me perfect te doen… Bedankt!
Denk je dat dit haalbaar is met het openbaar vervoer? Of raad je aan toch een wagen te huren?

Helaas met het openbaar vervoer gaat er niet lukken ;-(.
De toeristische bussen gaan niet na alle steden en tegenwoordig zitten ze snel vol want op dit moment komen er veel reizigers naar Cuba.

Ik adviseer je wel de huurauto met veel tijd van tevoren te regelen want de beschikbaarheid van de huurauto’s wordt steeds meer beperkt ;-(.

Veel succes met alles.

Ik heb vorige maand 2 weken een rondreis gemaakt door Cuba. De plaatsen waar ik ben geweest zijn havana, vinales, cienfuegos, trinidad, sancti spiritus, havana. Dit heb ik met de viazul bus gedaan. Je kunt online kaartjes kopen maar ook in de plaats zelf. Sommige trajecten zijn druk en snel vol. Taxi collectivo is danmoom nog een optie. Je deelt dan met andere een taxi en de kosten vallen reuze mee. In de lonleyplanet of online is te zien welke trajecten de bjs aflegd. Naar mijn idee is een auto niet perse nodig of je moet graag met de auto willen rond reizen.

Ik heb erg genoten van deze reis en wil graag nog terug om de andere kant van het eiland te zien.
Ik ben vanuit cienfuegos met de taxi naar Lagoon Guanaroca gegaan. Echt heel mooi daar, flamingo’s spotte . Echt een aanrader! Als je nog vragen hebt dan laat maar weten.