oké, het staat vast; we vertrekken al op 11 maart voor 2 weken naar Cuba. Normaal gesproken google ik er flink op los om een mooi reisplan te maken maar we zijn beiden druk met werk dus mogelijk kan iemand ons een beetje op weg helpen…
We landen rond 18u in Varadero, in Azië zijn we gewend ter plekke op zoek te gaan naar een accommodatie; werkt dit hetzelfde in Cuba? Ons budget is niet hoog; kunnen we onderhandelen over de prijs? Waar kunnen we het beste naar toe gaan vanaf het vliegveld en misschien nog wel belangrijker, hoe? De eerste 2 dagen verblijven we het liefst bij een (rustig) strand waar evt gesnorkeld kan worden.
Ik probeer vd week een route uit te stippelen, mocht iemand de tijd hebben en een suggestie hebben heel graag; we willen reizen met het openbaar vervoer.
Kort de tijd dus alle info is welkom, we zijn een beetje nerveus maar uiteraard reuze zin in.
Inmiddels geprobeerd een planning te maken;
Varadero - Havana - Vinales - Trinidad - Playa larga - Varadero
maar loop op een paar punten vast:
Eerste 2 nachten willen we verblijven in Varadero OF Matanzas, we houden niet van de toeristische drukte (daar misschien onvermijdbaar) en een plek waar we kunnen snorkelen is een Pre!
Wat is een leuk tripje in/ rondom Vinales (we beschikken dus niet over een auto)
Van Vinales kunnen we óf eerst naar Trinidad, óf via Playa Larga naar Trinidad. Ik lees verschillende berichten over of de Viazul wel of niet in Playa Larga stopt?
Mis ik nog iets? Dit is de eerste keer dat we zo ‘kort’ op vakantie gaan en moeten dus veel missen maar gezien werk drukte willen we ons niet teveel haasten. Baal er wel van dat we Santiago niet kunnen aandoen maar ben bang dat onze tijd te kort is… Alle info/hulp is van harte welkom!
PS. We zitten er nog steeds een beetje mee dat we geen casa hebben voor de eerste nacht(en)… Misschien toch van te voren iets boeken waar ze je ook willen oppikken vanaf het vliegveld?
Omdat jullie niet van toeristische drukte houden adviseer ik jullie dan in Matanzas verblijven en niet in Varadero, want Varadero is wel een drukte plekje voor toeristen en vanaf Matanzas kunnen jullie plekjes met prachtige zeebodem bezoeken om te snorkelen.
Wat betreft jullie route.
Matanzas ligt ongeveer 40 minuten rijden vanaf Playa Larga en Havana ongeveer 2 uren rijden. Dus misschien er zou voor jullie beter zijn na Matanzas, Playa Larga bezoeken.
En vanaf Playa Larga richting Trinidad nemen, zo profiteren jullie meer van de tijd.
In Trinidad kunnen jullie een Viazul naar Vinales nemen en vanaf Vinales een Viazul naar Havana.
Bovendien adviseer ik jullie de accommodatie van tevoren te regelen want door de grote aantal van toeristen die Cuba op dit moment ontvangt de beschikbaarheid van accommodatie steeds beperkt is en maart is het hoogseizoen in Cuba dus er is nog moeilijker.
Heb jij meer vragen of hulp nodig om jullie reis naar Cuba te organiseren, dan hoor ik het graag.
Alvast veel plezier in Cuba en geniet er van :zon02:
Kom net uit Cuba. Het hele eiland rondgereisd met of taxi of viazul. In Trinidad moesten er 3 dagen wachten daar alle bussen vol waren. Dus meteen boeken als je weet wanneer je wilt reizen. Afdingen bij de Casas kon ik niet voor elkaar krijgen. Taxis wel. Doen het vaak voor dezelfde prijs als bus. Je wordt opgehaald bij je casa en gebracht bij je volgende casa. Heel veel plezier.