Hi Samantha,
Wat leuk dat jullie mijn land willen bezoeken 
Ik wens jullie alvast een onvergetelijk reis/vakantie.
In 9 dagen kunnen jullie helaas niet zo veel plaatsen bezoeken en ontdekken maar met een goede planning kunnen jullie wel zo veel mogelijk een paar plaatsen bezoeken 
Bijvoorbeeld:
Dag 1. Aankomst in Havana
Dag 2. Havana - Vinales (In Vinales kunnen jullie 2 of 3 dagen verblijven en zullen jullie altijd iets te doen. Bijvoorbeeld paard rijden, wandelen tussen de natuur, tabaksplantages bezoeken, bezienswaardigheden bezoeken, enz.) Maar in het geval dat jullie niet zo veel dagen zullen hebben om in Cuba te kunnen besteden dan is ook mogelijk een kleine bezoekje naar Vinales te maken. Het is mogelijk vanaf Havana in een dag naar Vinales te komen om de bezienswaardigheden te bezoeken en aan het einde van de dag op de zelfde dag terug naar Havana te komen of jullie kunnen ook een dag daar blijven en op de volgende dag s’middag terug naar Havana te komen.
Dag 3. Vinales - Havana
Dag 4. Havana (In Havana is het nodig 2 of 3 dagen verblijven om een betere beeld van de stad te krijgen, maar omdat jullie niet zo veel tijd hebben en een paar steden willen bezoeken, dan is onmogelijk zo veel dagen in Havana te blijven).
Dag 5. Havana - Trinidad.
Dag 6. Trinidad. (Met 2 dagen in Trinidad zullen jullie wel van het dorpje genieten en goed ontdekken)
Dag 7. Trinidad - Varadero
Dag 8. Varadero
Dag 9. Varadero - Havana. Terug naar Nederland
Idd, ik adviseer jullie in casas particulares overal te overnachten. Ze zijn goedkopere dan hotel’s en als jullie in casas particulares overnachten zullen jullie veel meer van het eiland leren kennen en ook van onze cultuur. Jullie krijgen een beter beeld van het dagelijkse leven van de gewone Cubanen, goede en persoonlijke service, want de meeste Casas hebben maar 1, 2 of 3 kamers. De eigenaars kunnen jullie tips geven over wat te doen, wat te bezoeken, waar te eten, enz.
Casas particulares in Cuba
Qua vervoer hier meer informatie over: Vervoer in Cuba
Rekening houden aub dat de ‘toeristen bus - Viazul’ op dit moment heel vol zitten en de beschikbaarheid van de tickets heel beperkt zijn :-(. Dat komt omdat op dit moment veel reizigers naar Cuba willen bezoeken.
De bussen van Viazul komen ook niet aan alle plaatsen. Ze komen meestal naar de toeristische plaatsen. Voor meer informatie kunt je de volgende pagina bezoeken: Viazul
Dit gebeurd ook met de huurauto’s. De beschikbaarheid van de huurauto’s wordt steeds beperkt dus ik adviseer jullie (in het geval dat jullie aan het einde besluiten een auto huren)dit met veel tijd van het begin van de reis te regelen.
Ik hoop dat dit informatie jullie zou helpen met het organiseren van jullie reis.
Nogmaals, ik wens jullie een onvergetelijk vakantie in mijn land.
Geniet van de lekker weer en van de :zon02: