Wij gaan begin september voor onze huwelijksreis een tweetal weken naar Cuba.
Eerst wouden we zo een begeleide reis doen met thomas cook ofzo en dan nog een weekje strandvakantie. Maar nu we wat rondgelezen hebben op verschillende forums lijkt het ons leuker om toch op ons eigen rond te trekken (met openbaar vervoer) en daarna dan een 5-tal daagjes strandvakantie te nemen. Er blijven dus een 9 dagen over om rond te trekken. We spreken geen van beide Spaans maar Engels wel.
Heeft iemand voorstellen van een reisroute en wat we echt gezien moeten hebben. Wij weten buiten wat er in de boekjes staat niet wat er allemaal te zien is en dan denk ik dat we het beste aan mensen kunnen vragen die er wel al geweest zijn. En ook hoelang voor waar best uittrekken??
Alvast hard bedankt!
Cuba heeft zoveel te bieden! Ik heb enorm genoten van Havana, Cienfugos, Santa Clara en de varkensbaai. Wat je zeker niet mag missen is Trinidad. De sfeer die je daar vindt is…uniek! Na Trinidad kan je eventueel een tocht door het Topes De collantes maken met zijn mooie watervallen. Cuba is fantastisch als je maar Varadero durft te verlaten.
Vanuit Trinidad over Topes De Collantes richting Santa Clara en Cienfugos mag je ongeveer 4 dagen rekenen om alles rustig te bekijken. Daarna richting Havana en uiteindelijk eindigen in Varadero.
Allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Een huwelijksreis naar Cuba, wow goed vooruitzicht.
Wij vertrekken op 19 februari voor 2 weken naar Cuba. We landen op Varadero, vanwaar we, met eigen vervoer, richting Trinidad en Cienfuegos zullen rijden. Vandaaruit gaan we naar Havana. Dit kun je natuurlijk ook in omgekeerde richting doen.
Als je de kans krijgt zou ik zeker Viñales meenemen (provincie Pinar del Rio). Een prachtig stukje Cuba. Zeer zeker de moeite waard. Vanuit Havana zeer goed te doen.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en nog meer plezier in Cuba.
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer en hartelijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Prachtig dat jullie de huwelijkreis op Cuba door gaan brengen.
Persoonlijk ben ik helemaal weg van Santiago de Cuba, maar voor “maar” 9 dagen kan de reistijd daarheen toch wat lang zijn (busrit van 16 uur).
Toch is niets onmogelijk. Je zou bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht vanuit Havana naar Santiago kunnen nemen (duur: 2 uur). Deze gaan alleen 's avonds. Dan zou je 2 of 3 nachten in Santiago kunnen blijven en daar een auto kunnen huren die je in Havana in kan leveren.
Terugrijden via Camagüey (1 nachtje), Santa Clara (1 nachtje), Trinidad (1 nacht), Pinar del Rio (1 nacht) naar Havana (2 of 3 nachten), van waaruit je naar Varadero kunt gaan voor een heerlijke strandvakantie.
Ik kan me echter voorstellen, dat dat teveel gereis is, ik bedoel, je bent toch ook op huwelijksreis. Ik zou dus in ieder geval denken aan: Havana stad (minstens 2 nachten), Trinidad (minstens 1, maar misschien wel 2 nachten) en Pinar del Rio (1 of 2 nachten).
Je kan de rest van de dagen invullen met andere steden of misschien juist langer blijven op deze plaatsen. Zo heb je de tijd om alles goed in je op te nemen en toch een relaxte vakantie te hebben.
Veel plezier gewenst met de voorbereidingen! Ik ben benieuwd wat voor reis jullie uiteindelijk zullen gaan maken. Laat ons dat alsjeblieft wel weten!