Kleine rondreis vanaf Varadero: tips

Hallo,

Wij willen in Juni 2 weken naar Cuba gaan (helaas kunnen we niet meer dagen opnemen :frown:).
Ik heb een vliegticket naar Varadero op het oog. Wij willen graag een mix van zon, zee, strand en wat cultuur meepakken.
Het lijkt ons leuk om een kleine rondreis te doen. We willen sowieso graag naar Havana toe (hoeveel dagen ?). Wat is een leuk rondje vanaf Varadero om toch wat dingen te zien en te chillen in de korte tijd die we hebben? Alvast bedankt.

Ik heb zelf een opzet gemaakt. We willen een auto huren en hiermee de plaatsen gaan bezoeken.
Is dit te doen (of moet ik nog dingen toevoegen / schrappen) ?
12 Jun Aankomst Varadero
13 Juni Varadero
14 Juni Varadero
15 Juni Varadero ----> Havana
16 Juni Havana
17 Juni Havana
18 Juni Havana ----> (Tussenstop Las Terrazas en/of Soroa) Vinales
19 Juni Vinales
20 Juni Vinales ----> (Via Cinaga de Zapata en Varkensbaai) Cienfuegos
21 Juni Cienfuegos ----> Trinidad
22 Juni Trinidad
23 Juni Trinidad ----> (tussenstop in Santa Clara) Varadero
24 Juni Varadero
25 Juni Varadero
26 Juni Varadero Eind van de dag naar huis vliegen
27 Juni Aankomst Duitsland

Alvast bedankt

Hallo,

Wat leuk dat je naar Cuba wil gaan bezoeken ;-). Dit zal zeker een onvergetelijk reis.
De voorbeeld van de rondreis die je hebt gemaakt lijkt me heel leuk.

Echter, ik denk dat jullie nog meer plaatsen kunnen bezoeken in 15 dagen :-), bijvoorbeeld:

12 Jun Aankomst Varadero
13 Juni Varadero
14 Juni Varadero
15 Juni Varadero ----> Havana
16 Juni Havana
17 Juni Havana
18 Juni Havana ----> (Tussenstop Las Terrazas en/of Soroa) Vinales
19 Juni Vinales
20 Juni Vinales ----> Playa Girón (Via Cinaga de Zapata om Guamá te bezoeken)
21 Juni Playa Girón snorkeling (Een van de beste plekje in Cuba om te snorkelen)
22 Juni Playa Girón ----> Cienfuegos.
23 Juni Cienfuegos ----> Trinidad
24 Juni Trinidad
25 Juni Trinidad - Remedios - Santa Clara
24 Juni Santa Clara - Matanzas (De stad bezoeken)
25 Juni Matanzas (Hier kunnen jullie de “Cuevas de Bellamar” of het “Arboleda Park” bezoeken)
26 Juni Matanzas - Varadero Eind van de dag naar huis vliegen
27 Juni Aankomst Duitsland

Nog een tip.

Ik adviseer je de huurauto regelen met veel tijd van tevoren want de beschikbaarheid van de huurauto’s in Cuba wordt steeds meer beperkt door de aantal reizigers die Cuba op dit moment willen bezoeken.

Tips om auto rijden in Cuba hier vind je meer informatie over het huren van de auto, enz.

Ik wens je/jullie alvast een prettige vakantie en een onvergetelijk tijd in mijn land :-).

Geniet van de :zon02:

Ik heb een beetje dezelfde route als jij gedaan en vond dat wel prettig reizen :slight_smile:
Zelf heb ik wel alles gedaan met het openbaar vervoer en de gedeelde taxi’s :slight_smile: Huurauto’s vind ik nogal duur in Cuba…