reizen vanaf varadero

hallo,
Wij zijn ons aan het orienteren voor de vakantie, volgend jaar.
Nu heb ik veel mooie en leuke verhalen over Cuba gehoord, en leek ons dit wel iets.
Nu willen wij graag een combinatie maken van een strandvakantie (Varadero)en ook het eiland op eigen gelegenheid gaan verkennen, dmv. autohuur.
Op mijn verlanglijst staan zeker Havana, Santa Clara en Vinales (Pinar del Rio)
Nu ben ik er al achter dat Havana bezoeken goed te doen is vanaf Varadero, maar hoe zit het bijv. met Vinales?
Kan iemand mij vertellen wat de afstand en reistijd is hiervan?:wereld:
Alvast bedankt!

Van Varadero kun je inderdaad prima naar Havana reizen. Doe jezelf een plezier en vertrek gelijk vanuit het vliegtuig naar Havana. Hoe laat kom je aan? Je kunt een taxi vol krijgen en met de taxi naar Havana gaan. Je kunt ook met de bus gaan, ga je met de reguliere bus dan kun je in Havana opgewacht worden door eigenaren van een casa, zo niet dan doe je er goed aan iets vantevoren te regelen.

Vervoer naar de plaatsen die je noemt is geen probleem, reserveer niet te veel tijd voor Santa Clara, buiten de overblijfselen van Che (als ze daar al zijn) is er niet zo gek veel te beleven, ga dan naar Trinidad of Camaguey toe.

Bedankt voor je reactie!
Tijd van aankomst is (nog) niet bekend helaas…we willen eind augustus gaan.
Trinidad leek ons idd ook wel leuk om te bezoeken, dus die komt ook op het lijstje :slight_smile: