Daguitstappen vanuit Varadero

Volgende week verblijf ik een week in Varadero.

Welke zaken zijn er te doen in de omgeving van Varadero (NATUUR / cultuur) (andere dan Havana, want dat ga ik zeker al bezoeken) ?

We zouden wel een auto kunnen huren, maar dienen wel elke avond terug te zijn in Varadero.

Dus wat is er te doen qua afstand om op 1 dag te bezoeken of te bezichtigen ?

Grtz !

Beste kellyhond,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer!

Als het mogelijk is, qua afstand, moet je zeker naar Pinar del Río gaan. Dat is werkelijk prachtig. Je zou er met gemak een paar dagen achter elkaar naar toe kunnen gaan, want er is veel te zien.

Verder moet ik bekennen dat ik niet zo goed weet hoe lang de reistijd is vanuit Varadero naar andere plaatsen in Cuba. Dus ik weet niet of het haalbaar is, maar Trinidad is ook echt een aanrader. Zo op de gok, denk ik dat het voor een dagtrip te ver weg is…

Ik wens je vast een hele goede reis!

Liefs,
Carolina

Met www.viazul.cu de bus richting Havana kan je misschien Matanzas bezoeken voor een half dagje. Havana - varadero is ongeveer 3 uur bus en kost 10.80cuc. Varadero - Matanzas is ongeveer 55 minuten en kost 6.48cuc.

Hier een afstandentabel tussen de belangrijkste steden:
http://www.aratours.nl/default.asp?off=10001

Wij verbleven 4 dagen in Varadero en boekten een snorkelexcursie in het kantoor van cubatur.
We werden aan het hotel opgehaald en gingen een uurtje snorkelen in de ‘saturnogrot’ die op de weg richting de luchthaven ligt. Hierna gingen we een uurtje snorkelen tussen het koraal bij playa de coral. Een excursie van een halve dag 30 cuc (snorkelspullen inbegrepen), niet superspectaculair maar…toch leuk.

In Varadero zelf kan je voor 5 cuc/dag de pendelbus nemen en de hele dag op en afstappen waar je zelf wil ( goed voor een dagje verkennen).
Met deze bus kan je ook gemakkelijk naar Punta Hicacos gaan, een ‘nog’ ongerept stuk natuur in Varadero. Hier kan je verschillende grotten bezoeken en er is een reservaat waar een wandelpad van een uurtje is uitgezet (3cuc per persoon).

Ons reisverhaal in foto’s: http://www.mpd.fotopic.net/c1434407.html

Als ik me niet vergis kun je er ook zwemmen met dolfijnen.
Toeristisch misschien, maar klinkt toch wel grappig. :wink:

Informeer ook eens bij het hotel waar je verblijft, die zullen geheid excursies organiseren.
Misschien dat die er nog wat leuke dingen bij hebben zitten.

Ik ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan!
Laat je ons naderhand even weten wat je allemaal gedaan hebt?

Veel plezier en succes met plannen!

Liefs,
Carolina