Ik zit er nu over te denken aan verschillende projecten in verschillende landen. Degene die ik echt zou willen doen zijn in:
Canada: Bear Care, Bear, Moose & Deer Haven, Husky Ranch of Care for Critters. Een van deze zou ik sowieso als eerste willen doen, aangezien voor deze allemaal, behalve de Husky Ranch, een leeftijd opstaat tussen 21 en 30 jaar. Ik zou dus hiervan minstens 1 willen doen, maar een combo kan ook.
Dan is er nog 1 in China: in Chengdu, werken in een panda reservaat.
Of ik wil naar Afrika. Daar zijn ook een aantal projecten die mij wel aanspreken:
in Zimbabwe: The Wildlife Orphanage
Zuid Afrika: Big Five Project.
Het is niet specifiek in deze volgorde, maar aangezien ik wel een duitje moet sparen, wil ik sowieso eerst naar Canada omdat daar een leeftijdsgrens op zit (als ik geaccepteerd zou worden uiteraard) en ik ben nu ook al 25.
Mijn eerste vraag: zijn er mensen hier die toevallig 1 (of meerdere) van deze projecten heeft gedaan via Travel Active (of ken je mensen)
Tweede vraag: zijn er meer mensen geinteresseerd hierin en zouden die eventueel ook willen gaan? Ik kan waarschijnlijk op zijn vroegst pas eind 2012/ begin 2013, want aangezien je niet betaald krijgt, wil ik natuurlijk ook geld bij hebben om nog wat te gaan bekijken.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor vrijwilligerswerk, ik wil in januari/februari 2012 naar Afrika. Het project in Zimbabwe spreekt me erg aan! Had deze zelf nog niet gevonden, voor de meeste wildlifeprojecten die ik ben tegengekomen waren de kosten ook veel hoger…
Jammer dat je pas eind 2012 gaat, anders hadden we misschien samen kunnen reizen!
En wat voor project ga je doen in Zimbabwe, ook via travel active of via een andere organisatie?
En ik kan helaas niet eerder gaan, want ik heb de financiën er niet voor. Ik had het liefst al rond april willen gaan, maar aangezien ik de loterij nog niet gewonnen heb zal dat wel niet haha.
Ja het is jammer genoeg wel duur, ik zit te kijken bij Travel Active en Vrijwillig Wereldwijd, bij Travel Active spreekt het me aan dat er vaak veel excursies in het programma zitten maar ik vind ze nogal prijzig.
Ik wil ongeveer 2 maanden gaan en daarna op zoek naar een vaste baan, ben net afgestudeerd
Ik ging net even kijken op Vrijwillig Wereldwijd maar dat is alleen maar met mensen werken, ik wil juist graag met dieren werken
Travel Active is inderdaad niet goedkoop maar toch krijg je er wel veel voor en ook eten en slapen. Dat is natuurlijk een grote hap uit dat budget. Maar daarom moet ik ook meer sparen hahaha
maar in ieder geval veel succes op jouww vrijwillgers vakantie
2 maanden is wel lekker hoor!
Kijk eens op www.merazonia.org voor een 100% betrouwbaar vrijwilligers project met dieren in het prachtige Ecuador.
En nee, ik werk niet voor hen Ik heb echter wel al verschillende keren vrijwilliegrswerk met hen gedaan en ik weet daarom zeker dat dat je 100 USD per week (min een maand) goed besteed wordt! Voor ongeveer 25 USD per week heb je onderdak, eten en drinken (water) en 75 USD gaat direct naar het voedsel voor de dieren en anderen onkosten van Merazonia.
Veel plezier!
Martijn