Alleen reizen en vrijwilligerswerk doen in Afrika

In 2012 heb ik het goede voornemen om te gaan reizen in Afrika, om dit continent tot het uiterste te ervaren wil ik zeer graag deelnemen aan vrijwilligerswerk! De landen die ik graag wil aandoen zijn: Zambia - Malawi- Tanzania - Kenia - Mozambique en tot slot Z-Afrika… Weet nie goed of ik zelf op eigen houtje naar Afrika zou reizen en daar zelf alles regelen, of vanuit een organisatie te reizen? Tips en ervaringen van harte welkom!!

Zou doodgraag zeker een project met dieren willen doen, maar dit kost blijkbaar toch wel wat!

via een instantie kost het inderdaad wel wat.
Op locatie aldaar is het al goedkoper.
En als je het zelf regelt en primitief wil leven, dan kan het nog veel goedkoper.

Zoek eens op vrijwilligerswerk en Afrika of volunteer en de naam van een land.

Ik ben in 2009 zo terecht gekomen bij Stichting Twiga in Mto wa Mbu in Tanzania. www.stichting-twiga.nl. en dat is me heel goed bevallen.
Ben er vier maanden geweest, waarvan het grootste deel alleen.

Via een van de grote organisaties kost altijd (meer) geld. Daarvoor krijg je dan vaak begeleiding trainingsweekenden vooraf en een soort van achterwacht, een instantie waar je op terug kunt vallen in geval van nood.

Bij eigenlijk alle projecten betaal je voor kost en inwoning. Dat is ook logisch want kost en inwoning voor een vrijwilliger kunnen de meeste projecten niet opbrengen. Vrijwilligerswerk doe je ook, en misschien wel vooral voor jezelf, zeker als het voor een paar weken is.
Voor veel projecten zijn de vrijwilligers ook een bron van inkomsten. Daar is niks mis mee, zeker als het echt ten goede komt aan het doel van de organisatie, maar soms is het wel erg duur en heb ik mijn vraagtekens. Dat geldt vooral voor de “projecten met dieren” want dat willen heel veel mensen. Maar goed een safari is ook duur en misschien krijg je bij zo’n project meer een blik achter de schermen, heb hier zelf geen ervaring mee.
Alleen reizen is ook een heel goede manier om ‘echt’ in contact te komen metr de omgeving, want je moet wel.
heel veel succes en plezier met plannen maken en met de reis zelf straks,
groet,
Tineke

Beste Globetrotter39,

Indien je vrijwilligerswerk wil doen in een uniek weeshuis in Nairobi, Kenia, neem dan eens een kijkje op de volgende website: www.seedsinhisgarden.org.

Seeds in His Garden is een kleinschalig en uniek project voor kinderen die wees geworden, in de steek gelaten of verwaarloosd zijn. Doordat het een kleinschalig project is, heb je veel en intensief contact met de kinderen.

Ik ben zelf al 9 jaar actief betrokken bij dit project en woon inmiddels bijna 6 jaar bij de kinderen in het huis. Het is een echt gezin, alleen wat groter dan een standaard gezin.

Mocht je na het lezen van de website interesse hebben, vul dan het vrijwilligersformulier in via de site en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Kwaheri,

Linda