Ik wil van september af aan een paar maanden in Afrika vrijwilligerswerk doen, om vandaaruit nog een maand ofzo te gaan reizen. Nu is Afrika erg groot, en vroeg ik mij af welk land geschikt en mooi is om daar voor een paar maanden te zitten.
ik denk dat ieder land in afrika wel erg mooi is.
zelf ga ik deze zomer naar ghana met kids world wide (http://www.kidsworldwide.org).
In ghana zijn erg veel vrijwilligersmogelijkheden en het is denk ik een heel mooi land. Ik heb al heel wat foto’s gezien en verhalen gehoord en die waren allemaal positief.
zelf heb ik voor ghana gekozen, omdat het vrijwilligersproject mij erg aansprak. ik ga les geven op een basisschool in ejura.
ze hadden ook projecten in kameroen en tanzania en die landen lijken mij ook heel mooi. dus het was echt wel heel erg moeilijk kiezen. die projecten liggen echter meer in de grote stad en het sprak mij juist aan wat meer op het platteland te zitten.
Neem eens een kijkje op www.jacksonacademy.com, een organisatie in Kenia met een Nederlandse contactpersoon. Zij hebben kleinschalige projecten waarbij je bijvoorbeeld kunt lesgeven in verschillende vakken. Zelf denk ik er ook over om via deze organisatie aan de slag te gaan in Kenia, ik weet alleen nog niet precies wanneer.
Ik vlieg per 1 september naar Ghana. Ik ga via de organisatie Childaid vrijwilligerswerk doen voor drie maanden en vlieg dan door naar Johannesburg om daar rond te reizen. Je moet maar eens gaan kijken op de site: www.childaid.nl. Tot nog toe heb ik alleen maar positieve verhalen over gehoord.
Ik weet dat Ghana een goed ontwikkeld land is met hele vriendelijke mensen en er zijn veel vrijwilligers, dus je bent niet de enige. Daarnaast kun je in de weekenden (tijdens je vrijwilligerswerk) uitstapjes maken, deze worden georganiseerd, waardoor je meer ziet dan alleen het plaatsje waar je zit. Zo kun je een groot deel van Ghana al bekijken.
Succes met je keuze!