Wie gaat er in maart/april 08 (mee) naar Ghana of Kenia (voor vrijwilligerswerk)..?

Hallo allemaal…

Ik ben een 22 jarige meid (bijna 23) die in maart/april 2008 voor min. 4 maanden vrijwilligerswerk wil gaan doen in Afrika (Kenia of Ghana) in een ziekenhuis (ben zelf verpleegkundige) en/of werken in een weeshuis…

Aansluitend wil Ghana of Kenia nog gaan verkennen! Op bezoek bij de “wilde dieren” (op safari o.d), genieten van de natuur en vakantie vieren
:vak02:… (daar ben ik denk ik dan wel aan toe na al dat werken! :slywink:)

• Zijn er nog meer mensen die rond maart/ april naar Ghana of Kenia gaan… en/ of mensen die daar dan al zitten.
  • Welke (vrijwilligers) organisatie is aan te raden? (zit zelf te denken aan ww.ontmoetafrika.nl of www. vrijwilligafrika.nl)
  • Tips over Ghana/ Kenia… (dingen die ik gezien moet hebben…enz)
  • ervaringen
  • enz.
    Alle info is welkom!

Ik hoop wat te horen!

Groetjes, Silvy :dag:

hallo silvy.
ik ben zelf ook aan het kijken om of naar zuidafrika te gaan voor vrijwilligerswerk of naar zuidamerika voor rond te reizen. ik ben zelf 1 juli klaar met mijn opleiding tot vpk. dus als ik kies voor zuidafrika kom ik je daar misschien nog tegen. en het zou leuk zijn om te weten hoe het je bevalt.
verder weet ik alleen dat je goed op moet leteen waar je naartoe gaat omdat het natuulijk niet overal even veilig is.
groetjes nadine

Hey!
Ik zit zelf in havo5, eindexamenjaar dus, en ben van plan
om hierna ook 4 maanden ofzo vrijwilligerswerk te gaan doen .
maar dat is dus wel wat maanden laater dan maart/april.
maar ik wou je een site aanraden; www.projectsabroad.org
als ik naar het buitenland ga, ga ik met deze. via deze site kan je vrijwilligers werk doen op verschillende gebieden. misschien is het wat!

Groetjes, Esther

Hey Esther,

Bedankt voor de tip, ik had ook al info aangevraagd van de deze organisatie. Maar mij spreekt ie niet zo aan. Ten eerste is die erg duur, en ten 2de denk ik dat het geld niet echt naar die mensen in Afrika gaat… maar meer in hun eigen zak!

Het wordt waarschijnlijk als ik naar Ghana ga via, www.ontmoetafrika.nl , en als ik naar Kenia ga via www.siamacb.nl. A.s dinsdag ga ik ook naar een informatieavond van Siama, dus ben erg benieuwd!

Succes nog met je laatste jaar!

Groetjes, Silvy

oke! nouja of het in hun eigen zak gaat dat weet ik niet allemaal :stuck_out_tongue:
maargoed, ik heb weinig keus gezien mn leeftijd. Tegen die tijd ben ik 17 en voor de meeste organisaties moet je toch al gauw 18 zijn, minimaal. Dus vandaar!

Veel plezier !

Groetjes Esther

Hoi Silvy!

Ik ben Imke uit België en ben 22 jaar. Ik vertrek begin februari 2008 voor twee maanden naar Ghana. Ik ga er in Besease in een weeshuis werken. Ik ga met de organisatie Goodworkghana. Tot hiertoe ben ik erg tevreden over hen, dus 't is in mijn ogen zeker een aanrader om eens met iemand van hen te mailen of zo. Als je nog meer vragen moest hebben, mijn e-mailadres is [EMAIL=“imke_pl@hotmail.com”]imke_pl@hotmail.com

Doei!

In reactie op vrijwilligerswerg gezocht in Ghana: ik ben zelf voor vier maanden naar Ghana geweest (april-aug. 07) via de organisatie www.kidsworldwide.org.

Het is een kleine organisatie waarbij er weining begeleiding is in de voorbereiding en ook geen informatieavond, de organisatie draait volledig op vrijwilligers. Om deze reden zijn de kosten laag: je betaalt contant aan de betreffende coordinator op het project in het land zelf. Er gaat dus geen geld (m.u.v. een eenmalige bijdrage van 30 euro ter inschrijving) naar de organisatie zelf.

Ik heb hele goede ervaringen met deze organisatie en een waanzinnige tijd gehad in Ghana!

Esther

Hoihoi,
Ik zit van februari 2008 t/m 4juli in Kenia. Ik zal daar gaan werken als verpleegkundige bij de keniaanse organisatie KVDA. Dit heb ik georganiseerd via www.afs.nl, deze organisatie is ook bekend bij het ministerie van buitenlandse zaken.
Ik ben benieuwd of je wat met deze info kunt.
groet jantine

hallo.
ik las dat je via afs vrijwilligers hulp gaat doen. ik was daarom ook op de site aan het kijken maar het kost wel veel om via die organisatie dat te gaan doen. klopt dat of heb ik fout gekeken?? ik ben zelf 1 juli klaarmet de opleiding verpleegkunde en wil dan graag vrijwilligerswerk gaan doen. is het jouw eerste keer dat je vrijwilligerswerk gaat doen? groetjes nadine
[EMAIL=“nadinenijsx@hotmail.com”]nadinenijsx@hotmail.com

Hey Jantine!

Bedankt voor je tip!

Ik heb zelf al een besluit genomen en vertrek 27 februari naar Ghana voor 3 mnd via de organisatie NorGhaVo(www.norghavo.org), ik ga daar werken in de Dr. Adams Clinic of een ander medisch project.

Heel veel plezier in Kenia in ieder geval!

Groetjes, Silvy