Het is nog ver weg maar in de zomer van 2012 zit ik er over te denken om voor ongeveer 7 weken (Heb helaas niet langer vakantie van de Uni) naar Afrika te vertrekken.
Ik zou er graag een combinatie doen van vrijwilligerswerk en rondreizen en het liefst ook nog wat landen combineren.
Via Travel Active kun je bijv. een cultuurweek doen, vrijwilligersweek, strandweek etc…
Zoiets zou ik graag willen alleen is het met een organisatie vaak wel erg duur en dat kan misschien wel goedkoper als je het zelf regelt.
Zijn die mogelijkheden er om dat zelf te regelen?
Ik zelf heb een voorkeur voor Tanzania ( en zanzibar), Mozambique, Kenia…maar opzich sta ik voor alles open en ik kom vast nog wel eens terug om meer te zien want in 7 weken kan toch lang niet alles.
Wie heeft er tips?
Wat voor route?
Organisatie?
Waar zou ik heen moeten?
Welke landen combineren?
Ik ga in februari ook naar Afrika,
Ik ga daar voor drie maand vrijwilligerswerk doen maar niet via een organisatie. Die zijn inderdaad ERG duur maar je hebt misschien dan wel meer zekerheid (je weet maar nooit wat er daar gebeurd). Ik heb zelf gewoon contact opgenomen met een weeshuis in Kenia (ik kwam via via bij dit weeshuis). Zij waren meteen heel erg enthousiast en toen heb ik besloten om daar heen te gaan. Dit bespaard me echt honderden euro’s en voor mn gevoel (ben er natuurlijk nog niet geweest) is dit ook wat persoonlijker dan met een organisatie.
Dankjewel!
Super gaaf dat je dat gaat doen.
Ik heb nu voor Tanzania wel een organisatie gevonden die goedkoop is.
Voor 3 weken ong. 350euro en dan heb je accomodatie, 3maaltijden per dag, airport pick-up, begeleiding etc…dus dat is opzich wel goed te doen.
De meeste vragen voor 3 weken al iets van 1000 euro.
Hoeveel betaal jij als ik vragen mag?
Mag ik vragen bij welke organisatie je nu gekeken hebt?
Ik vind de organisaties ook erg duur, maar vind het toch ‘eng’ en onzeker om alles zelf te boeken, ben bang dat ik bedrogen uit kom en dat er niets is (dat heeft een vriendinnetje meegemaakt). Dus vandaar dat mijn voorkeur ligt bij een organisatie…
En Vera: hoe ben jij begonnen met regelen dan? Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe naar een weeshuis moet zoeken op internet… En vanwaar Kenia?
helaas is ons gebouw er nog niet voor de kindjes dus wij kunnen je nog niets bieden. Wel ken ik een fantastisch weeshuis wat gerund wordt door een Belgische man en een Nederlandse vrouw: Diani’s childrens village.
ik weet niet of ze daar mensen kunnen gebruiken maar je zit daar super bij een hele lieve groep.