Hallo,
Het is nog ver weg maar in de zomer van 2012 zit ik er over te denken om voor ongeveer 7 weken (Heb helaas niet langer vakantie van de Uni) naar Afrika te vertrekken.
Ik zou er graag een combinatie doen van vrijwilligerswerk en rondreizen en het liefst ook nog wat landen combineren.
Via Travel Active kun je bijv. een cultuurweek doen, vrijwilligersweek, strandweek etc…
Zoiets zou ik graag willen alleen is het met een organisatie vaak wel erg duur en dat kan misschien wel goedkoper als je het zelf regelt.
Zijn die mogelijkheden er om dat zelf te regelen?
Ik zelf heb een voorkeur voor Tanzania ( en zanzibar), Mozambique, Kenia…maar opzich sta ik voor alles open en ik kom vast nog wel eens terug om meer te zien want in 7 weken kan toch lang niet alles.
Wie heeft er tips?
Wat voor route?
Organisatie?
Waar zou ik heen moeten?
Welke landen combineren?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Jitske.
Hoi Jitske, Leuk dat je van plan bent om naar Tanzania te komen. Er zijn zeker mogelijkheden om het zelf te regelen. Ik werk voor een reisorganisatie in Tanzania…als je mij een email stuurt kan ik je wel een naam doorgeven van organisaties hier.
Mvg,
Floris
info@2tanzania.com
www.2tanzania.com
Hoi Jitske!
Ik ga waarschijnlijk ook naar Tanzania in de zomervakantie.
Travel active ed is zeer aan de prijs. Als ik jou was zou ik eens op www.stichting-twiga.nl kijken!
Veel plezier.
Groetjes Nienke
Stichting Twiga is zeker een goed idee. Niet duur en een degelijk project.
Ben er net weer vier weken geweest na al eerder vier maanden te zijn geweest.
Klinkt goed.
Kan je mij iets meer vertellen over het project en de werkzaamheden die jij er deed?
De uitgebreide website van het project geeft up to date en adequate informatie, beter en uitgebreider dan ik hier kan vertellen:
www.stichting-twiga.nl.
IK was in 2009 plaatsvervangend projectcoordinator toen de oprichter van het project Machteld Speets in Nederland was.
Dat betekende administratie, geld zaken regelen en dergelijke. Daarnaast heb ik heel veel Engelse les gegeven aan zowel kinderen als staf.
Deze keer heb ik weer engelse les gegeven veel foto’s gemaakt, berichten over sponsorkinderen gemaakt voor sponsors, eigenlijk van alles. Was eerg leuk om weer terug te zijn, het project is in twee jaar ook erg gegroeid en uitgebreid. Daarnaast, ook niet onbelangrijk, zit je in een heel mooi stukje Tanzania met een wildpark naast de deur.