Reisgenoot gezocht: Afrika (november 2012)

Dag Iedereen

Graag zou ik in november een maandje (of langer, misschien neem ik loopbaanonderbreking) naar Afrika gaan. Een voorkeur van een land ik heb voorlopig nog niet. Aangezien niemand in mijn vriendenkring aangesproken wordt door afrika, ben ik op zoek naar een reisgenote.

Wat verwacht ik van de reis? Avontuur, cultuur, vrijwilligerswerk, rust…

Vele grtjs
Lore (24 jaar)

Hallo Lore,

Ik wil zelf in september of oktober een maand of 6 weken naar Afrika. Ik zit wel te denken aan een georganiseerde reis via activity international. http://www.activityinternational.nl/Swaziland/Safari_en_vrijwilligerswerk/Reisschema/Reisschema_Swaziland_Kruger_to_Coast.aspx

Ik vind dit wel een veilig idee in een land als Afrika.

Lijkt jou dit ook wat?

Groetjes Marissa

Hi Lore,

In september vertrek ik voor ongeveer 1 tot 1.5 maand naar Kenia om vrijwilligerswerk te doen. Voor de periode daarna dus halverwege oktober ben ik op zoek naar iemand die samen met mij van Kenia naar Tanzania wil reizen ( wellicht beginnen met een paar dagen Zanzibar) en om vandaar uit eventueel verder te reizen naar bijvoorbeeld mozambique, botswana, zambia oid.

Ik heb ook gekeken naar groepsreizen via “grote” organisaties maar ik denk dat het mooier en leuker is om zoveel mogelijk te reizen met of via kleine Afrikaanse organisaties omdat je zo toch meer feeling krijgt van het land en de cultuur en je zo ook de locals naar mijn idee meer steunt.

Mocht je dat ook leuk lijken laat dat me dan weten.

Groetjes Marlinde

Hoi Marline,

Waar ik Kenia ga je vrijwilligerswerk doen?
Ik ga namelijk een half jaar rondreizen door Afrika en begin eind september in Kenia (zuidkust Mombasa). Ongeveer half oktober wil ik vanuit daar naar Tanzania.
In principe reis ik alleen, maar misschien wel leuk om samen naar Tanzania te reizen. Of zoek je echt iemand om langere periode mee samen op pad te gaan?

Gr Marloes