Vrijwilligerswerk Afrika reismaatje gezocht

Hoi,

Ik ben 18 jaar oud en wil in oktober/november/december dit jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in Afrika.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar activityinternational.nl om daar dan bij het project in Kenia of in Zanzibar te gaan helpen. Dit wil ik graag 6 of 8 weken gaan doen, en om daarna dan de Kilimanjaro te gaan beklimmen lijkt mij helemaal gaaf om zo af te sluiten.
Maar ik zoek nog een reismaatje, maakt mij niet uit man/vrouw, het liefst een beetje van mijn leeftijd maar ook dat steekt niet zo krap. Het belangrijkste is dat we 't goed met elkaar kunnen vinden.

Dus lijkt het jou ook leuk om vrijwilligerswerk te gaan doen en zoek je nog een reismaatje? graag een reactie :slight_smile:

Mijn reisdatum en plannen kunnen nog veranderd worden, dus als je zelf aan een andere datum of ander land/project of organisatie zat te denken dan moet je het maar zeggen, want mijn plannen kunnen ook nog alle kanten op.

Groetjes!

Hoi Dian! Ik heb ook net een bericht geplaatst over vrijwilligerswerk in zuid afrika. Ik heb al contact gehad met een stichting, Thamsanqa. Misschien ook iets voor jou/ons!? (ben trouwens wel 28;)
Ik hoor graag je reactie.
Groetjes Maike

Hi Dian,

Superleuk dat je reisplannen hebt! We kunnen ons helemaal voorstellen dat je het fijn vind om alvast in contact te komen met anderen met gelijke plannen. Wat je altijd mag doen is een berichtje posten op het Facebook prikbord (www.facebook.com/activityinternational) en op het forum van Activity International (http://www.activityinternational.nl/contact/reisgenoten.aspx). Wellicht dat je daar al leuke mensen met gelijke plannen kunt ontmoeten? Je mag ook altijd eens mailen met de programmacoordinator ([EMAIL=“yvette@activityinternational.nl”]yvette@activityinternational.nl), zij kan voor je nakijken of er al andere boekingen zijn.

Succes met je mooie reisplannen!!

Groetjes,
Activity International

Hoi,

Ik ben zelf ook van plan in december/januari naar Afrika te gaan voor vrijwilligerswerk. Het land weet ik nog niet precies, heel veel lijkt me zo leuk. Ik zit nog erg te zoeken ook naar een goede organisatie, en het lijkt mij inderdaad ook heel leuk om eerst 2/3 maanden vrijwilligerswerk te doen en dan nog en maandje rond te reizen. Ik ben trouwens 18 en doe dit jaar eindexamen.
Groetjes Britt!

Hallo,

Wat leuk van je plan, ik wil precies hetzelfde als jou.

Ik ben 18 jaar en wil rond de maand november naar tanzania, zanzibar, om daar vrijwilligerswerk te doen. De organisatie die mij aanspreekt is Activity International.

Ik vroeg me af of je al iets geboekt hebt of zelf al mee informatie hebt?

Groet,
Elise

Hoi iedereen,

sorry voor de late reactie :blush: was dit eigenlijk een beetje vergeten omdat ik me heb bedacht…
ik ga waarschijnlijk toch voor een taalcursus Spaans in Zuid Amerika. Dit omdat ik mijzelf toch nog iets te jong vindt om dan in die Afrikaanse cultuur te komen met die arme kinderen enzo… en voor m’n opleiding die ik daarna wil gaan volgen is Spaans ook handiger… Maar omdat dat toch heeeel wat prijziger is dan vrijwilligersswerk zit ik nog een beetje te twijfelen.

@ Britt en Elise, ik zat ook aan Activity International te denken. Maar dan wordt het wel januari omdat ik in oktober/november nog niet genoeg geld heb haha. Ik heb dus nog niks geboekt en ook nog niet veel meer informatie.

Ik ga waarschijnlijk voor Zuid Amerika, maar zit nog een beetje in twijfeling vanwege de hoge kosten daaraan…

Succes met jullie plannen!
Groetjes Dianthe