Reismaatje Vrijwilligerswerk gezocht

Hallo, Ik ben Harm Jan, ben 23 jaar en wil op korte termijn graag ongeveer 3 maanden vrijwilligerswerk in Afrika doen.

Heb jij dezelfde plannen? en zoek jij ook nog iemand?

Ik weet ook nog niet zo goed waar in Afrika ik heen wil en met welke organsiatie dus als je tips hebt graag!

Gr. Harm Jan

Hoi Harm Jan,

Helaas kan ik je niet aan een reismaatje helpen (zou wel willen hoor, maar studie gaat even voor…) maar misschien wel aan een leuk project. Ik heb zelf namelijk vrijwilligerswerk gedaan in West-Afrika, in Bénin. Dat is een klein franstalig landje, ligt tussen Togo en Nigeria. Ik heb er een hele gave tijd gehad en weet misschien nog wel projecten voor je. Kijk sowieso eens bij www.travelactive.nl Via hen ben ik naar Bénin gegaan, prima organisatie!

Heb je nog bepaalde ervaring/studie of voorkeuren wat je wil gaan doen voor ontwikkelingswerk?

Groetjes Marije

Hey Marije
Bedankt voor je reactie, ik zal het eens goed gaan bekijken.
Ik heb de opleidingen CIOS en SPW gedaan, dus ik zou iets met sport kunnen doen, iets in de zorg of een combinatie.
Een project met kinderen lijkt mij zelf het leukst.
Wat heb jij precies in Bénin gedaan?

Groetjes Harm Jan

Hoi,

Ik heb zelf een maand een afrikaanse dans en djembe cursus gevolgd en daarna 2 maanden gewerkt bij een weeshuis met 110 kinderen. Daar heb ik echt allerlei activteite gedaan; huiswerkbegeleiding, spelletjes, wassen, koken en danslessen gegeven. Echt een hele gave ervaring! Je kan allerlei dingen organiseren binnen zo’n weeshuis, je bent daar best heel vrij in!

Zeker met sport kan je veel doen in Afrika, kinderen vinden het hartstikke leuk en zijn niet gewend dat er echt dingen ‘georganiseerd’ worden… Als ik zei dat we het WK voetbal gingen nadoen begonnen ze helemaal te joelen :wink:

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Weet je al wanneer je weg zou willen? En voor hoelang?

Marije

hallo!

ik zoek ook een reispartner! Ook voor afrika, maar ik kan maar vertrekken eind augustus ofzo… ik wil wel een jaartje weg, maar 3 maanden gezelschap kan ik wel gebruiken!
dusja, laat maar horen e als je interesse hebt…
ben zelf 21j, ben opvoedster van beroep en een sociaal project lijkt me het boeiendste!
laat maar van je horen hé!
[EMAIL=“katrienvandenberghe@msn.com”]katrienvandenberghe@msn.com

groetje,

Katrien

Hallo allemaal
ik wil ook graag vrijwilligerswerk te gaan doen voor een maand of drie en ik vind het leuk wanneer er iemand mee gaat. Ik ben me nu nog aan het orienteren. De projecten van ontmoet afrika (ontmoetafrika.nl) spreken me wel aan want ik wil graag iets met voorlichting gaan doen. Ik hoop voor de zomer klaar te zijn met mijn studie psychologie dus ik ga waarschijnlijk ook eind augustus.

Jep, ziet er interessant uit, maar ik ben echt op zoek naar iets waar ik gratis opvang krijg…
want ik ben aan het kijken om een jaar te vertrekken, en ik kan dit allemaal niet betalen…
Dus moest je een plaats vinden met kost en inwoon, laat het me zeker weten! Uiteraard betaal ik zelf men verzekeringen en vliegticket!
khoor je ms nog!

groetje,

katrien