Vrijwilligerswerk Afrika

Hallo,

Nadat ik afgelopen zomer 3 weken alleen door Thailand ben getrokken, wil ik dit volgende zomer voortzetten. Alleen zou ik het dan in Afrika (Ghana, Kenia, Senegal) doen voor de duur van 1,5 maand ongeveer en dan het liefste ook nog met vrijwilligerswerk erbij zoals bijvoorbeeld kinderen Engelse les geven.

Ik heb al een aantal sites gevonden hier op dit forum en ook via google, maar ik vind ze allemaal nogal érg onduidelijk. Er was ene die ik duidelijk vond alleen daar moest je 21 voor zijn en volgend jaar zomer ben ik pas 19 en ze konden erop geen uitzondering maken. :tear: Ik zou het héél fijn vinden als iemand me wat meer kan vertellen of me een goede en betrouwbare link kan geven voor vrijwilligerswerk in Afrika voor een duur van 6 à 8 weken volgend jaar juli en augustus.

Alvast bedankt! :chin:

Hoi!

Gaaf dat je nu naar afrika wilt! Ik ben zelf in Bénin en Ghana geweest en heb daar ook vrijwilligerswerk gedaan. Het zijn echt heel mooie landen! Ghana is dus engelstalig en een mooi land. Er is veel te zien, wildparken, mooie kust, watervallen, national parks enz En de bevolking is heel vriendelijk en gastvrij! Er zijn veel andere vrijwilligers, dat vond ik soms wel een beetje té, maar het is natuurlijk ook gezellig!
Ik ben ook in Bénin geweest. Misschien vind je dat ook wel wat, aangezien je senegal ook opnoemde. Bénin is ook franstalig en ligt tussen Togo en Nigeria in. Het is voor afrikaanse begrippen een vrij klein landje en nog erg écht afrikaans! Er komen niet heel veel toeristen, en de beninesen zijn hele vriendelijke mensen die niet gewend zijn aan blanken, maar het heel leuk vinden dat je helemaal naar hun land komt! Er is ook veel te zien en het leukste is wel dat het hele land vol is met afrikaanse dans en djembé. Mensen zingen en dansen allemaal op straat en ondanks dat Bénin echt heel arm is, zijn ze allemaal zo vrolijk! Als je iets meer avontuur wilt (zeker als je al gereisd hebt) en écht afrika wilt zien is Bénin echt een aanrader!
Bovendien kan je het ook combineren met Ghana, dat heb ik ook gedaan. Voor ongeveer 5 euro kom je per taxi van cotonou naar accra. Niks dus :slight_smile:

Ik ben zelf met de organisatie Travel Active geweest, een betrouwbare organisatie die al jarenlange ervaring heeft. De mensen die er over gaan zijn er zelf ook geweest en kunnen je dus heel gericht antwoorden geven. Verder krijg je een introductie als je aankomt in het land, wat heel gezellig en leerzaam is! Dus je staat er nooit alleen voor. Hier betaal je ook wel vor hoor, maar met 3 maandjes albert heijn had ik het wel bij elkaar… Bovendien doen je het ergens voor! En je krijgt er zoveel voor terug!! je gaat wel minimaal 8 weken en je moet 18 jaar of ouder zijn. Tis een heel verhaal geworden haha… tis ook zo leuk :wink: Mocht je het wat lijken moet je maar eens op de site kijken www.travelactive.nl en je mag me ook altijd mailen: [EMAIL=“marijekoeman@hotmail.com”]marijekoeman@hotmail.com

Succes ermee!

groetjes Marije

Kijk op www.tshepo.org (hier heb ik drie maanden gewerkt) of http://www.tlc.org.za/… Beide weeshuis in Zuid-Afrika. De eerste is tegen kost en inwoning en de bijna.

KIjk op www.buffalotrailsafrica.com