Vrijwilligerswerk Jongeren

Hallo iedereen,

Als alles goed is slaag ik in 2006 voor het Atheneum. Daarna heb ik een tijd vakantie, en ik zou dan graag 4 tot 6 weken naar Afrika willen om daar vrijwilligerswerk te doen. Het enigste probleem is dat ik daarna op kamers ga, wat dus inhoudt dat het vrijwilligerswerk niet al te veel mag kosten. Ik ben wat sites afgegaan en heb gezien dat overal toch nogal een prijskaartje aanhangt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt
Danielle

Hallo Danielle,
Ik snap wat je bedoelt, ook ik ben alleen maar ‘hoge’ prijzen tegengekomen. Hier is niets aan te doen, omdat de reis alleen als toch wel minstens 600 euro kost. Vooral daardoor is het zo dat de prijzen toch altijd boven de 1000 euro uit zal stijgen, wat voor een scholier/studente niet goedkoop is, zeker als het ‘maar’ voor 6 week is. Dus, ik ben bang dat je niet goedkoper zal vinden dan je tot nu toe hebt gezien.
Succes!
Tine

Hmm ja ik denk dat je je erbij neer moet leggen dat het niet gaat lukken. Ik heb ook al heel veel sites gezien, maar het blijft gewoon duur. Echt jammer.

Hallo allemaal,

Laat ik beginnen om te zeggen dat het de investering waard is om naar Afrika/Ghana te gaan. Alleen vind ik het ontzettend jammer dat jullie maar een paar weken willen gaan. Ik ben namelijk net 6 maanden naar Ghana geweest. Ik heb daar vrijwilligerswerk gedaan en verbleef bij een gezin. Samen met de organisatie NorGhaVo http://www.norghavo.org heb ik op een clinic gewerkt. Ik ben er achter gekomen dat je in een paar weken tijd niet echt een goed beeld krijgt van Ghana. Je bent de eerste weken zo verbaast van alles wat je ziet dat het veel tijd nodig heeft om alles een plekje te geven. Daarnaast is het best een investering en het is zonde om daar maar zo kort van te kunnen genieten. Als je langer gaat kost dat in verhouding bijna niet extra.
Dus ga lekker een paar maanden en wordt verliefd op Ghana!!!
Nog even wat ideeën om kosten te besparen:
Boek je vlucht via Ghana-Airways, zorg wel dat je dan op een KLM-vlucht komt. Je vliegt dan rechtstreeks tegen een lage prijs.
Leen spullen van vrienden en familie.
Koop je kleding voor in het land bij zeeman en bentex (er blijft namelijk niets van over)
Begin op tijd met aanschaffen van spullen, dan spreid je de kosten
Werf sponsoren, mensen vinden het geweldig als naar Afrika gaat en willen je graag helpen
Kijk op sites van ex-vrijwilligers (kan via http://www.norghavo.org) voor nog meer tips.

Veel Succes, Renate

aangezien je net van het atheneum bent, denk ik ook dat je nog jonger dan 21 bent, en meestal moet je ouder dan 20 zijn vooraleer je in aanmerking komt, good luck anyway

Heej heej,

Ik ga op 2 februari naar Ghana met Childaid!! Ik ben nog maar 19 hoor!!Bij Childaid hoef je ook maar 19 te zijn!Childaid is toch een van de goedkopere organisaties hoor!!En ik heb mijn ticket geboekt bij Royal Africa. Ik vlieg idd met KLM, en heb een goedkope rechtsstreekse vlucht…
En aangezien jij op kamers gaat, zal het je wel niet lukken om langer dan 6 weken naar Ghana te gaan. maar ik zou het echt doen!!Ik ga zelf 3 maanden, en dat vind ik eigenlijk al te kort!
Succes ermee, en neem eens een kijkje op de site van Childaid.

Liefs Patricia

Heej heej,

Ik ga op 2 februari naar Ghana met Childaid!! Ik ben nog maar 19 hoor!!Bij Childaid hoef je ook maar 19 te zijn!Childaid is toch een van de goedkopere organisaties hoor!!En ik heb mijn ticket geboekt bij Royal Africa. Ik vlieg idd met KLM, en heb een goedkope rechtsstreekse vlucht…
En aangezien jij op kamers gaat, zal het je wel niet lukken om langer dan 6 weken naar Ghana te gaan. maar ik zou het echt doen!!Ik ga zelf 3 maanden, en dat vind ik eigenlijk al te kort!
Succes ermee, en neem eens een kijkje op de site van Childaid.

Liefs Patricia

Hi,
Was ook 19, meestal kan je al vanaf je 17e geloof ik. Maareh… Je kunt ook proberen om de Nederlandse organisaties er tussen uit te halen. Dat je dus gelijk contact opneemt met Zuid Afrikaanse organisaties. Ik heb 't idee dat je extra betaald wanneer je alles door een Nederlandse organisatie laat regelen. Dus door die weg te laten is 't misschien goedkoper te regelen. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Kaapstad via het Nederlandse Activity International. Zij loodsten mij als 't ware door naar de Zuid Afrikaanse organisatie. Nu ik weet dat het zo geregeld is zal ik in 't vervolg gelijk contact opnemen met die organisatie. De organisatie heette SAST en 't zat in Kaapstad. Weet natuurlijk helemaal niet of je in Kaapstad wil maar nu heb je een weer een idee hoe 't wellicht goedkoper kan.
XX

Ik heb een berichtje op dit forum geplaatst: ‘Ghana plannen?’. Als je voor korte tijd in Ghana als vrijwilliger wilt werken kunnen wij je eventueel van dienst zijn.
Groet, Melvin

ik zou eens bij joho kijken http://www.joho.nl

Hee, ik zit nu een situatie als jou! Maar ik ben 16 weet niet hoe oud jij toen was, denk iets ouder? Heb je uiteindelijk nog iets gevonden of niet?
Alvast bedankt als je reageert!