Over 4 Maanden Naar Ghana, Help!

Ik heb van mijn werk nu opeens toch toestemming gekregen om in 2006 een half jaar vrij te nemen (zou eerst 2007 worden). Alleen nu denk ik, help… Dat is wel ff spannend!

Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen. Twijfel nog over of ik met een organisatie zal gaan of via mijn tante (die via via veel connecties heeft in Ghana). Dat moet ik dan nu wel snel gaan beslissen. Misschien heeft iemand hier ideeen over?

Ik heb een paar vragen:

• duurt het lang alle visums e.d. te regelen?
  • is Ghana duur in levensonderhoud?
  • wie gaat er nog meer het eerste half jaar van 2006 naar Ghana?
  • kent iemand een website van mensen die naar Ghana zijn geweest?

Groetjes, Marjolijn!!

Hallo Marjolein,

Mijn ouders gaan nu al een paar jaar op rij naar Ghana en het enige dat ik je kan zeggen is dat het leven daar zeer, zeer goedkoop is (krijgen ongeveer 1 euro per dag aan salaris dus dan weet je denk ik wel genoeg).

Mijn moeder is beeldhouwster en helpt daar een jongen in een soort weeshuis in Kumasi met beelden en kaarsen maken. In dat weeshuis werken ook vaak nederlandse vrijwilligers.
Mijn moeder heeft via e-mail redelijk veel contact met deze mensen, dus misschien kun je haar eens mailen?

Haar mailadres zet ik liever niet op internet, maar als je me een mailtje stuurt, stuur ik je dat wel, denk wel dat zij je veel informatie kan geven waar je wat aan hebt.

Succes en maak er een mooie tijd van!

groetjes,

Sonja

denk aan vaccinaties! dat moet vaak lang van tevoren.
Succes met alles… komt goed!

Ik ben deze zomer met Kids worldwide twee maanden naar Ghana gegaan. Het was echt een geweldige tijd. En ghana is inderdaad heel goedkoop. Ik heb aan zakgeld nog niet eens de helft uitgegeven van wat ik er eigenlijk voor gepland had.

Voor je visum moet je naar Den Haag en dun kun je hem over 1 a 2 weken ophalen. Vaccinaties zijn ook belangrijk.

Ik heb er ook een website van gemaakt
http://members.chello.nl/j.m.veen

Ik zou zeggen, ga zeker naar Ghana, het is echt een prachtig land. Waarschijnlijk ga ik volgende zomer weer terug.

[FONT=Geneva][COLOR=purple]
Hejhej,

Ik vertrek naar alle waarschijnlijkheid half december voor een half jaar naar Ghana. Ik zal daar stage gaan lopen: meewerken met opzetten van een kinderhospice voor aids patientjes in de terminale fase.

Vorig jaar ben ik ook naar Ghana geweest, toen heb ik meegewerkt bij een verloskunde praktijk.

Ik heb dit steeds viavia kunnen regelen. Het leven is daar indd heel goedkoop, de ticket is even uuur…maar als je eenmaal daar bent is het leven zo veel goedkoper.

Als je nog vragen hebt mail maar (lklooster@hotmail.com)

Greetz Lieke :smiley:

Hoi Marjolein,

Ga je nog naar Ghana ?

Volgens mij hebben anderen je eerste twee vragen al beantwoord. Ik wil graag de laatste beantwoorden. Ja, ik ga ook de eerste helft van 2006 naar Ghana en wel Kumasi tbv veldwerk voor mijn studie (African Studies) naar Ashanti chieftaincy. Waar ga je precies naar toe ? Lijkt me leuk om wat afspreken als je eenmaal in Ghana bent. Ik ga 14 october al en dan tot eind juni 2006. Mijn email adres is: [EMAIL=“s0349267@sms.ed.ac.uk”]s0349267@sms.ed.ac.uk.

groetjes louise

Hoi hoi

wat interessant dat je onderzoek gaat doen naar chieftancy.
Ik deed vrijwilligerswerk in Ejura (2 uur ten noorden van Kumasi in de ashanti regio).

We moesten toen ook op bezoek bij the chief. Interessante ervaring was dat.

Hoi Morgaine,

Wat leuk dat je bij een chief op bezoek bent geweest. Weet je nog hoe de chief van Ejura heette ? (Naast de naam Ejurahene). Ik ben op zoek naar Ashanti chiefs om contact mee te leggen. Alvast bedankt.

groetjes louise

ik weet niet meer zijn naam, maar de directeur van de school waar ik vrijwilligerswerk deed(international neo humanist school, of daar ook wel namaskar school genoemd, bijna iedereen kent namaskar house of namaskar school in ejura omdat er obruni’s komen) kan je denk ik wel in contact met hem brengen.

Misschien kan ICA Nederland je een stukje verder helpen. Ze hebben contacten met organisaties in Ghana, maar daarnaast geven ook een goede voorbereiding om weg te gaan. Ze hebben weer bijna een ‘verkorte’ training, waarin je in een weekend heel veel handvaten krijgt aangereikt om meer uit je buitenlandervaring te halen. www.icanederland.nl

Hoi Marlojijn,

Je meeste vragen zijn nu wel beantwoord. Mijn tip om naar Ghana te gaan is om voor het noorden te kiezen omdat je daar echt kunt kennismaken met het Afrika dat veel mensen zoeken: hutjes, verlaten vlaktes, relaxte en traditionele mensen en natuurlijk ook stof en hitte :slight_smile:

Mijn tip is om met NorGhaVo, Northern Ghana Volunteers te gaan, zie hun website www.norghavo.org (hierop vindt je tevens alle andere vragen die je waarcshijnlijk hebt, want hun site is overcompleet). Zij werken kleinschalig, zoeken samen met jou de meest passende plek en ik weet toevallig dat ze nu ook enkele nieuwe projecten aan het opstarten zijn waarvoor ze dringend op zoek zijn naar gemotiveerde mensen dus dat vergroot de kan aanzienlijk dat je wordt toegelaten. Daarnaast hebben ze uitermate goede begeleiding en leuke en gedreven mensen in zowel Nederland als Ghana.

Succes met de voorbereidingen (nog een tip: de infomeeting van NorGhavo of je nu wel of niet met ze weggaat, dit is een must en volgens de website is er weer eentje begin december).

groetjes,
Silvia