vanaf december 2003 tot juni 2004 ga ik naar Ghana om de eerste 3 maanden vrijwilligerswerk te doen en daarna rond te reizen. Graag kom ik in contact met mensen die in deze zelfde periode naar Ghana gaan om daar ter plekke contact te hebben, wellicht samen rond te reizen etc. Ik ga met de organisatie Norghavo en verblijf vanaf 11 december in Tamale. De eerste 11 dagen van december ben ik van plan om uit te rusten op het strand rondom Accra. Ik zie uit naar jullie reacties!
hallo ik ben een belgische student die vanaf 22 augustus 2003 naar ghana vertrekt.ik zal er wonen bij een ghanees gezin .
men woonplaats zal in berekum zijn een klein stadje in de buurt van sunyani.
ben jij al meer in ghana geweest en kan je me dus nuttige tips geven
of ken je iets meer van berekum ,laat het me dan weten en mail naar garnaalvisser@hotmail.com
groetjes uit belgië
ik vertrek de 15e september naar Ghana en zou aan Mariska willen vragen wat voor werk ze daar doet, ik heb maar een contract voor twee maanden, tot 15 november dus, maar zou gerust nog langer aan een ander project willen meewerken. Kan je me een emailadres van, je otrganisatie sturen aub?!
Mariska, kun je me na een tijdje eens wat ervaringen toemailen? Ik ben zelf al meerdere malen in Ghana en omliggende landen geweest. in 1996 voor het eerst als vrijwilliger namens Horizon Holland http://www.horizonholland.org bij een straatkinderenproject in Accra CAS en later als (vrijwilliger-) medewerker van Horizon Holland. Ik lees veel van jou organisatie de laatste jaar/maanden maar heb eigenlijk nog nooit ervaringen van uitgezondenen gehoord. Ik ben benieuwd. Wat ga je allemaal doen?
tijdens een van de reizen door Ghana ben ik ook in de buurt van Berekum geweest. In New Drobo kilometers verderop richting de grens met Ivoorkust ligt een ziekenhuis waar Horizon Holland contacten mee heeft. Ook in Berekum zijn vrijwilligers van Horizon Holland geweest maar dat was voordat ik voor de organisatie ging werken. Als je het interessant vindt kan ik wel nagaan wie dat waren.
Als je eens in Sunyani blijft overnachten wil ik je het hotel Zinko van harte aanbevelen. Het is wel ietsjes buiten de stad maar ik heb er zeer leuke ervaringen aan gehad. Rustig, redelijk schoon, zeer vriendelijke bediening. En een lekker schaduwrijk teras met koude Guilder was ook niet onbelangrijk. groet Detlev
Omdat mijn vriend in Ghana gaat werken, ga ik over ongeveer 6 tot 8 weken ook naar Accra, voor minstens een jaar. Wij komen te wonen in Accra. graag zou ik in contact komen met mensen die ook in accra gaan wonen, misschien kunnen we er wat van op steken.
Originally posted by Filip@16-08-2003, 00:15:54
** Yo
ik vertrek de 15e september naar Ghana en zou aan Mariska willen vragen wat voor werk ze daar doet, ik heb maar een contract voor twee maanden, tot 15 november dus, maar zou gerust nog langer aan een ander project willen meewerken. Kan je me een emailadres van, je otrganisatie sturen aub?!
Via Norghavo wordt ik uitgezonden naar Ghana voor de eerste 3 maanden vanaf december 2003. Ik zal me gaan bezighouden met de voorlichting van HIV/Aids op oa. scholen aan kinderen. Wellicht kan Norghavo je verder helpen met andere projecten. Succes! Hun site is www.norghavo.org.
Groetjes, Mariska
Originally posted by detlev@24-08-2003, 15:41:35
** Mariska, kun je me na een tijdje eens wat ervaringen toemailen? Ik ben zelf al meerdere malen in Ghana en omliggende landen geweest. in 1996 voor het eerst als vrijwilliger namens Horizon Holland http://www.horizonholland.org bij een straatkinderenproject in Accra CAS en later als (vrijwilliger-) medewerker van Horizon Holland. Ik lees veel van jou organisatie de laatste jaar/maanden maar heb eigenlijk nog nooit ervaringen van uitgezondenen gehoord. Ik ben benieuwd. Wat ga je allemaal doen? **
Ha Detlev,
Toevallig heb ik jouw vriendin van de week telefonisch gesproken over een project in Ghana via Horizon Holland. Ik gaf haar al aan dat ik waarschijnlijk zou kiezen voor Norghavo en heb dat uiteindelijk ook gedaan. Ik vertrek begin december naar Ghana en zal voor 3 maanden vrijwilligerswerk binnen de voorlichting van HIV/Aids op scholen, daarna wil ik 3 maanden rondreizen in Ghana en Mali. Als je nog bijzondere tips hebt, hou ik me aanbevolen!
Het positieve aan Norghavo is de flexibiliteit die zij bieden. Met een minimum van 3 maanden verblijf. Verder is de organisatie terplekke gevestigd en geeft me dat een veilig gevoel om op terug te vallen. Verder is bij aankomst inmiddels een gastgezin geregeld. Erg prettig allemaal. Horizon Holland deed mij ook een aanbieding, maar vanwege bovenstaande voordelen heb ik uiteindelijk voor Norghavo gekozen.
Ik zal je op de hoogte houden van m’n ervaringen, zodat jullie daar ook weer van kunnen leren.
Groetjes, Mariska
ik las net je bericht en MOEST gewoon reageren. Zelf vertrek ik 19 november naar Ghana om daar (via de stichting Horizon Holland) te gaan werken in een ziekenhuis te Drobo (al eerder genoemd in een van de reacties). In mijn vrije tijd zou ik zelf ook graag rondreizen en het lijkt me leuk om contact te houden, wie weet kunnen we daar wel met elkaar iets ondernemen?!
Originally posted by Marieke Bierman@10-09-2003, 13:58:02
** Hoi hoi,
ik las net je bericht en MOEST gewoon reageren. Zelf vertrek ik 19 november naar Ghana om daar (via de stichting Horizon Holland) te gaan werken in een ziekenhuis te Drobo (al eerder genoemd in een van de reacties). In mijn vrije tijd zou ik zelf ook graag rondreizen en het lijkt me leuk om contact te houden, wie weet kunnen we daar wel met elkaar iets ondernemen?!
Kwaheri,
Marieke **
Hoi Kwaheri,
Hartelijk dank voor je spontane reactie! Leuk dat je ook naar Ghana vertrekt. Heb ook gesolliciteerd bij Horizon Holland, maar uiteindelijke voor Norghavo gekozen. Wat voor werk ga je doen in het Drobo-ziekenhuis? Voor hoe lang ga je naar Ghana? Ik ben de eerste 3 maanden in Tamale en zal me bezig houden met de voorlichting onder scholen over HIV/Aids. Lijkt mij ook leuk om contact te houden. Wat is je emailadres? Kun je verder iets over jezelf vertellen. Heel veel plezier toegewenst daar. Mijne is mariskavandergeld@yahoo.com.
Wat ontzettend leuk dat je naar Ghana gaat met NorGhaVo. Ik ben zelf net terug uit Ghana en heb daar ook met NorGhaVo gewerkt. Ik heb een supertijd gehad. In het begin was het zeker niet makkelijk en heb ik het thuisfront ook erg gemist. Toch heb ik uiteindelijk mijn draai gevonden en is het ontzettend leuk en absoluut de moeite waard geweest. Ik heb ook met de staf van NorGhaVo-Ghana een heel goed contact gehad. Ze zijn een goed steunpunt als er problemen zijn (dit in tegenstelling tot sommige andere organisaties). Dus als je, je open op stelt naar de Ghanesen dan wordt het ontzettend leuk. Heel veel succes,