Beste allemaal,
In 2005 zijn mijn man en ik naar Nepal geweest met een Shoestring reis. We vonden dit geweldig. We hebben het annapurna circuit gelopen en ons hart was verloren. We waren verliefd op Nepal. In 2007 zijn we dus weer teruggegaan maar dan met mijn ouders want ik vond het zo bijzonder dat ik dat prachtige land ook aan mijn ouders wilde laten zien. Inmiddels zijn zij ook verliefd en hopen we in 2009 weer met z’n allen naar Nepal te gaan. Tijdens beide reizen hebben we het Annapurna Circuit gelopen. In een van de eerste dorpjes hebben we Sita van het Sky High Guesthouse ontmoet (zowel de eerste als de tweede reis). Het is een meisje die weinig toekomstperspectieven heeft en erg arm is (zoals zoveel mensen in Nepal) maar ondanks veel armoede is ze erg positief en optimistisch. Ze kan inmiddels al redelijk wat engels en we hebben dan ook veel leuke gesprekken met haar gevoerd. We hadden de tweede reis al wel wat spulletjes voor haar meegenomen. Ook hebben we de tweede reis adressen uitgewisseld. Inmiddels is er wel al een brief van beide kanten gekomen maar we zouden ook nog graag wat warme kleding (2 broeken een Ski puli en een jasje (alles bij elkaar iets meer dan een kilo) naar haar toe willen sturen. Alleen het komt niet bij haar aan als we dat met de post proberen (vast wel bij iemand die het ook goed kan gebruiken maar we zouden het fijn vinden haar wat te geven). We zijn dus op zoek naar iemand die het Annapurna Circuit gaat lopen en voor ons dus wat mee wil nemen om aan Sita te geven. Je kan haar daar heel gelukkig meemaken. Ze woont in Ngadi de eerste stop tijdens de trekking. Het is dus niet zo dat je een groot deel van de trekking een kilo extra moet tillen alleen de eerste dag. Ik hoop dat iemand ons kan en wil helpen wij zouden het geweldig vinden!!!
Nou ik hoop wat van iemand te horen!
Groetjes Henrique, Eelco en ouders