Ervaringen reis door Nepal

Hi!

Ben 21 jaar en ik wil graag een reis door Nepal maken.

Heeft iemand ervaring met reizen via Shoestring/Djoser etc? Andere tips en info zijn ook altijd welkom!

Groetjes Anne

Hey anne

Ik ga dit jaar voor de 4de keer naar Nepal. Met een goede reisgids kan je daar gemakkelijk vrij reizen zonder begeleiding. Zelfs met 2 vrouwen is dit geen probleem.
Ik kan je wel wat info en tips geven en ondertussen ken ik daar ook al een paar mensen. Ik kan je een gids aanbevelen waarmee je op trekking kan. (ken ik persoonlijk heel goed) Ook adresjes om te slapen en te eten.
Laat me maar weten of je nog info nodig hebt.

Nadia

Hallo Anne,

Ik ben nu twee keer in Nepal geweest en ga dit najaar met mijn zoon. Wij, mijn man en ik, hebben geboekt via www.sherpaland.com, een kleinschalige organisatie, maar heel professioneel. Lieve mensen met een mooi questhouse in de wijk Boudanath in Kathmandu. Een rustige wijk, waar veel boeddistische monniken wonen en waar dus ook veel monastrys zijn. Wij proberen elk jaar terug te gaan naar Nepal en dan zeker weer logeren in The Valley Questhouse. Dit is het guesthouse wat gerund wordt door de mensen van sherpaland, Lobsang en Martine (zij is Nederlandse).
De trekkings (Annapurna en Lantang/ Goisakunda en Helambu) ook via hen gedaan en deze waren prima verzorgd. Ga maar eens naar hun site, wie weet is het wat voor je.

hartelijke groeten, Joke

Beste Joke

Ik ga dit najaar ook naar Nepal. Ik kom aan in Kathmandu op zaterdag 30/10. ik logeer ook bij Martine en Lobsang.
Misschien zien we elkaar wel in het guesthouse

tot schrijfs
Nadia

Hallo Nadia,

Leuk dat je ook bij Lobsang en Martine logeert, helaas zijn Jelle (mijn zoon) en ik dan alweer weg. We blijven maar twee weken, volgend jaar gaan we weer maar dan een week of vijf.
Ik wens je een fijne tijd in The Valley Questhouse en natuurlijk in Nepal zelf.

Hartelijke groeten, Joke

Hi,

Maak je geen zorgen, het is heel goed te doen voor een vrouw in Nepal. Je hebt echt geen tour operator nodig. ik had alleen een lonely planet en een kleine rugtas bij mij.

Oeoeoeo laat je zeker masseren in Katmandu, dat is echt heerlijk!

heb je nog vragen, kan je mij altijd mailen: [EMAIL=“miss.sharda@gmail.com”]miss.sharda@gmail.com

Bedankt voor alle reacties! Na veel zoeken op internet ben ik ook een stuk wijzer geworden maar tips (en links) zijn altijd leuk.

De massage in Kathmandu ga ik zeker doen!

Groetjes

je kan ook een massage cursus doen. ik had er geen tijd voor, maar vind je het leuk, dan is het daar erg betaalbaar.

go girl!

hey Ann

je kan me altijd mailen als je nog vragen hebt
[EMAIL=“vanhercknadia@hotmail.com”]vanhercknadia@hotmail.com