Wie neemt m'n twijfel weg? :)

Hoi!

Ik heb een ticketaanvraag gedaan voor een een verblijf in Brazilie van 14-03-2011 tot 14-04-2011 ( aankomst en vertrek Rio ) en heb gisteren ook toestemming gekregen van mijn baas voor deze rondreis… Het enige wat ik nog hoef te doen is op reserveren te klikken maar toch heb ik nog wat vraagjes!! Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden :slight_smile:

Ik ben vorig jaar 4 maanden naar Australie geweest waar natuurlijk alles geregeld is. Je hebt een buslijn door heel Australie voor backpackers en overal reisbureaus voor backpackers waar je tours kunt boeken! Daardoor was het hier heel makkelijk reizen. Ik vraag me af hoe dit in Brazilie is: is het nodig om in Nederland al je tours te boeken of zijn daar ook dit soort reisbureaus ( waar ze Engels spreken ) en je tours op korte termijn kunt boeken ?? En is het mogelijk om met de bus te reizen of moet je dan vliegen of met de ‘gewone’ bus?
En maak me nog steeds een beetje zorgen om de veiligheid! Hoe zit dit nou precies? Ik ben aan het mailen met iemand uit Brazilie die ik heb ontmoet in Australie en hij zegt dat het wel veilig is zolang je op de ‘toeristische route’ blijft ( wat hij hier dan mee bedoeld is mij ook enigzins onduidelijk haha… )

En verder natuurlijk … Wat zijn de échte highlights?! smkiek

Ik hoop dat er iemand is die mn vragen kan en wil beantwoorden!

Groetjes,

Inge

Hoi!

Allereerst je reis BEVESTIGEN en dan pas verder lezen, want daar krijg je beslist geen spijt van, waar je wel spijt van krijgt is dat je niet langer hebt geboekt :wink:

Je reis is bevestigd? Ja, lees dan verder, zonee bevestig de reis alsnog.

Beste Inge, je oproep is een soort van carte blanche en we kennen jou persoontje, je budget en de daarbij behorende reis wensen niet: bijv. misschien ben je iemand die enkel interesse heeft in de hipste disco’s of iemand die in alle rust het leven van de hormiga veinticuatro wil bestuderen… mocht je het laatste interesseren wel uitkijken dat je door deze mier niet geprikt wordt anders weet je meteen waar het getal 24 op slaat :wink:

tours: weet niet waar je naast Rio heen gaat, don’t worry ga gerust op de bonnefooi! Vraag in je pousada/hostal op bestemming hoe je een highlight kunt bezoeken. Enkel voor de carnaval zou je beter vooraf kunnen boeken, maar jij komt net na de carnaval…

transport: e.e.a. afhankelijk van de afstand ga lekker met de bus en anders (indien mogelijk aanwezig) met het vliegtuig. Voor de bus geen reservatie nodig, wil je voor het vliegtuig gunstige prijzen zul je vooraf moeten boeken, maar de a-la-minute prijzen zijn niet eens zo schrikbarend duur.

veiligheid: gewoon een beetje Hollandse nuchterheid en zorg in acht nemen en het komt wel goed. De opmerking inzake niet af te wijken van de toeristische route vind ik nergens op slaan. Het grootste gevaar zit in de miljoenen steden bij de favela’s en 's nachts. Op het platteland of in kleinere plaatsen zal je niet zo snel iets overkomen. Het grootste gevaar is dat je verliefd op Brazilië wordt!

highlights: Brazilië heeft er teveel om in 1 maand goed te kunnen bezichtigen. Zelf heb ik meer dan 3.000 foto’s online, misschien kun je daar ideeën opdoen, kijk hier maar eens.

Prettig verblijf in het paradijs!

Groeten,
Bart

Amai Bart, indrukwekkende foto-reeks !

Ben jij ook iemand van die mensen die op reis fotos neemt en dan thuis gaan kijken wat ze ginder allemaal hadden kunnen zien ?
Grapje ;-))

Nee, ik heb dus specifiek gekeken wat ‘mijn’ streek (Bahia dus) betreft en bvb gezien dat je in je reeksen van Cachoeira en São Felix een behoorlijk compleet beeld gemaakt hebt (alleen het belangrijke Candomblé gebeuren ontbreekt een beetje maar je moet het al treffen om die mensen in actie te zien of over goede inside info beschikken … kan ik altijd voor zorgen want ik heb contacten met de plaatselijke tereiro’s ginder :wink:

Ik kan geïnteresseerden die de streek willen bezoeken zeker en vast aanraden om Bart z’n album ernstig te bestuderen, de moeite waard !

Greetz from the tropIX

zoals Bart reeds vermeldde, daar zal je geen spijt van hebben :zon02:

ach, hou er rekening mee dat je als toerist (zoals overal in de wereld) in de gaten gehouden wordt en voor de minste onoplettendheid zou kunnen opdraaien, wees dus zo diskreet mogelijk !
en persoonlijk vind ik ook dat je op het platteland (ik kan voor Bahia spreken) je normaal gezien veel geruster mag rondlopen dan in de ‘gevaarlijke’ maar ook de toeristische wijken van de grootsteden

heb nog maar zelden gehoord dat vreemdelingen in het ‘binnenland’ lastig gevallen worden, in de steden … tja, het kan iedereen gebeuren (mijn dame, een pure bahiana, is enkele maanden geleden nog overvallen op straat toen ze 's morgens vroeg op weg was naar een cursus en dus een gsm armer …)

dus nogmaals, diskreet blijven en attent je omgeving in het oog houden want een potentiëel kruimeldiefje ziet dan meestal wel direct dat ie in jou geen interessante klant zal hebben (het is trouwens handig altijd een paraplu bij de hand te hebben, dat is een uitstekend wapen in geval van nood … en kruimeldiefjes weten dat !)

tot in maart in Brazilië !

Ixke