Ik vroeg me af, gezien de omstandigheden met de vulkaan waaordoor diverse vluchten vertraging opliepen, wat er gebeurd wanneer een vlmucht vertraging heeft?
In ons geval zou dit bij de heenvlucht zijn van Kuala Lumpur naar denpasar, en bij de terugvlucht dus van Den pasar naar Kuala Lumpur?
Wij vliegen met Malaysia airrlines, maar ik vermoed dat de regels wel bij elke maatschappij dezelfde zullen zijn, niet?
Met tussenkomen bedoel ik een eventuele compensatie voor verloren verlofdagen, maar ook wie er voor een hotelverblijf zorgt en betaald, een extra uitgeven voor eten, wanneer een vlucht niet door kan gaan.
Ik woon zelf in belgie en heb al geinformeerd bij de annulatieverzekering, maar zij dekking dit niet.
Annulaties van vluchten of vertragingen moeten door de vliegtuigmaatschappij gedekt worden.
ERgens anders las ik dan dat dit enkel is voor vertrek vanaf een Europese luchthaven…
Wie kan hier meer duidelijkheid scheppen? Heeft iemand dit al voorggehad?
Ik heb bij de KLM op de grond gewerkt en destijds was zoiets als nu met de vulkaan, overmacht. Dat is niet iets waar de maatschappij wat aan kan doen, dit in tegenstelling als b.v. een technisch mankement.
Ze zullen je vast wel zonder kosten op een latere vlucht zetten maar ik verwacht niet dat zij voor de kosten van een hotel/maaltijden op gaan draaien.
Je zou kunnen checken of je reisverzekering dit dekt. (dat is dus wat anders als je annuleringsverzekering)
is idd gewoon dikke pech. Net als de vluchten in de VS die niet door kunnen gaan door sneeuwval.
Malaysia airlines zal we moeten zorgen dat jij op je eindbestemming komt, maar de reden van vertraging (natuur) is idd overmacht.
Maar het ziet er op dit moment goed uit en er wordt alweer een tijdje gevlogen op Denpasar.
Natuurrampen staat in elke voorwaarden geen recht nergens op.
Extra vakantiedagen tsja vaak regelen ze netjes hotel en eten enz .
MAS is een goede maatschappij dus komt goed.
Compensatie is meer als je vlucht vertraagd door hun schuld .