Afgelopen vakantie naar Bali hebben wij op de terugreis een vertraging opgelopen van 24 uur, wat kan ik hieraan doen , denkende aan e.v.t. compensatie, aangezien Malaysian airlines niet behoord tot een communuautaire luchtvaartmaatschappij(lees europese)je krijgt alleen een compensatie als je van een europese luchthaven vertrekt of naar een europese luchthaven toe vliegt en dan ook nog met een europese maatschappij of een maatschappij waarvan zijn hoofdkantoor in europa is gevestigd. Zodoende heb ik geen enkel recht op basis van de EG verordening 261/2004.
Bestaat er toch een mogelijkheid op de één of andere manier een compensatie te krijgen, wij zijn n.l. tot 2 x toe in het zelfde met technische problemen vliegtuig ingedeeld, door eigen initiatief is het ons de 2de keer gelukt de vlucht om te boeken naar een ander toestel waar nog plaats over was. De 1ste keer hebben wij 2 1/2 uur in het toestel op de grond gezeten(bloedheet), na die 2 1/2 uur koffers eruit, wij eruit en na weer eens 2 uur wachten werden we naar een hotel op Bali gebracht,waar nadere informatie zou volgen, dit geschiedde doormiddel van een briefje onder de deur, waarin stond dat we de volgende dag om 12.00 moesten uitchecken en dat om 15.00 de vertektijd was, weer met 140 personen naar luchthaven, uren lange inchecktijd, iedereen moest nieuwe tickets, om 14.30 boarding en géén vliegtuig, het bleek dus om het zelfde toestel te gaan als de dag ervoor met technische problemen, wat in het geheel nog niet opgelost was, tot 3 x toe is de vlucht op een later tijdstip gezet en uiteindelijk ging de vlucht in t geheel niet door. Door mijn eigen initiatief, ben ik in het bezit gekomen van andere tickets, er was totaal geen comunicatie met M.A.S. er werd niet voor drankjes/eten gezorgd en het was een complete chaos. 100 passagiers werden voor de 2de keer gesommeerd hun koffers weer op te halen en werden voor de 2de keer terug gebracht naar een hotel.
Kortom, een vertraging van 24 uur, veel ergernis, geen informatie en geen hulp, wat kan ik hieraan doen? Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je met een niet Europese maatschappij vliegt dat je dan vogelvrij bent. Ik heb zelf Malaysian airlines gebeld( nederlandse vestiging)of er een schadeformulier/klachtenformulier bestond, dit werd afgedaan met, nee, schrijf u zelf maar een briefje. WAT KAN IK DOEN ???:mad:
1 like