Discussie : Heeft u vaak te maken gehad met vluchtvertragingen?

Veel vliegreizigers kampen met vertragingen en annulering van hun vluchten om allerlei redenen.

Enkele voorbeelden,vogels in de motoren,agressieve passagiers, technisch mankement,weersomstandigheden,staking van het grondpersoneel zijn de vaak voorkomende redenen waarom een vliegtuig niet op tijd kan vertrekken.

Zelf heb ik het onlangs meegemaakt dat het vliegtuig in Bangkok niet kon vertrekken omdat er enkele van het boordpersoneel in de file waren.
Gelukkig moest ik maar 1 uur langer wachten.

Hoe zit dat bij jullie,ook al meegemaakt dat je vliegtuig niet op tijd kon vertrekken?

http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/4/13/20150528084356/media_xll_7748128.jpg

Regelmatig een uurtje vertraging, meestal door zandstormen in Dubai of sneeuw in Europa. Het langste was 16 uur, Air Berlin naar Namibië. Heel slecht opgevangen op veldbedjes in een lege loods. Alle bagage ging eruit en we moesten de volgende ochtend weer opnieuw inchecken. Daar hadden ze 1 persoon voor geregeld, dus kon je ook nog 2 uur in de rij staan. Oorzaak was een defect onderdeel en die hadden ze zelf niet liggen, er waren ook geen vervangende vliegtuigen beschikbaar. Vijf jaar moeten wachten op de vergoeding, die we niet hadden gekregen als we geen advocaat hadden ingeschakeld.

Ik heb een keer in Turkije gehad dat ze het slot niet van het bagageruim af kregen, het was een net nieuw vliegveld geloof ik met niet zoveel ervaring. We hebben toen 6 uur vertraging gehad. Helaas moesten we die 6 uur op het vliegveld wachten in plaats van op het strand.

Ik heb vaak gevlogen maar kan me geen vertraging herinneren.

Vroeger wel eens meegemaakt, maar nu hooguit 20 minuutjes vertraging bijvoorbeeld. Ik klop het af. :slight_smile:

Jaren geleden een flinke vertraging (12u) gehad op Mallorca, de reden was ons onbekent. We waren uiteindelijk met een groepje en besloten maar even wat te drinken te halen in de tax-free. Het werd heel gezellig en de uren vlogen voorbij.

Meest recentelijk was de vlucht naar Dublin, hier was de vertraging 40 minuten…

Niet vaak in verhouding tot het aantal vluchten (150) dat ik heb gehad. Laatst met Swiss een uur vertraging waarna een vrouw op een provocerend toontje aan de purser vroeg: hoe zit het nou met uw Zwiterse horloge!? Vond ie niet zo leuk.

:smile:

In de 40 jaar dat wij met het vliegtuig reizen hebben we nog nooit echt grote vertragingen gehad (even afkloppen). Wel eens een uurtje of twee, maar dat vind ik nog wel te behappen.

Wel een paar keer vertragingen gehad, de ergste (de week “vertraging” door de IJslandse aswolk laat ik dan wel even buiten beschouwing) zal een binnenlandse vlucht in China zijn geweest, die had laat in de middag moeten vertrekken, maar ging pas de volgende ochtend. De rest ging meestal om hooguit een paar uurtjes. Wel is ooit door incompetent vliegveldpersoneel op Frankfurt een vertraging van anderhalf uur uitgelopen op een overnachting in een vliegveldhotel: m’n oorspronkelijke aansluitende vlucht naar Schiphol was reeds vertrokken, en ik was wel omgeboekt naar een andere vlucht, alleen werd me dat pas verteld nadat ook die vlucht al vertrokken was…

Vervelender: een vervroegde vlucht, zonder dat dat gemeld was. Dan denk je ruim op tijd op het vliegveld te zijn, maar heb je slechts 15 minuten om van incheckbalie bij de gate te komen. En zie je daar net het vliegtuig van de slurf wegrijden…

Ja ik heb wel 2 grote vertragingen gehad (op ongeveer 30 vluchten) van 20 uur (!) en 28 uur (!) uur. Komende zomer ben ik getuige op een bruiloft en ga na deze ervaringen zorgen dat ik een paar dagen eerder terug ben ipv de dag vt voren. Als je denkt op donderdag thuis te komen en het wordt opeens vrijdag…
Verder soms wat korte maar niet noemenswaatdig.